Kód obstarávania | EUR000073 |
Názov obstarávania | Kompostáreň v obci Matiašovce |
Značka obstarávania vo vestníku verejného obstarávania | 44432 - WYP |
Lehota predkladania ponúk | 05.02.2021 10:00:00 |
Otváranie ponúk | 08.02.2021 10:00:00 |
Názov verejného obstarávateľa | Obec Matiašovce |
Ulica | Hlavná 74/43 |
PSČ | 059 04 |
Mesto | Spišské Hanušovce |
IČO | 00326399 |
Kontakt | Ing. Lucia Priadková |
Telefonický kontakt | 0918566382 |
Kontaktný e-mail | lucia.priadkova@ultimaratio.sk |
Zverejnené vo vestníku | 257 |
Pod značkou | 44432 - WYP |
Linka na vestník | https://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznamenie/detail/474587 |
Dátum odoslania súťažných podkladov do vestníka verejného obstarávania | 2020-12-04 |
Linka profil obstarávateľa na ÚVO | N/A |
Linka profil zákazky na ÚVO | https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/429410 |
V tejto sekcii sú sprístupnené Súťažne podklady a sprievodná dokumentácia. V sekcii sú resp. budú sprístupňované aj doplňujúce dokumenty resp. upravené Súťažné podklady, ktoré vznikli na základe žiadosti o vysvetlenie informácií potrebných na vypracovanie ponuky, návrhu alebo na preukázanie splnenia podmienok účasti. Sekcia obsahuje záznamy o zverejnených súťažných podkladov vo forme dátumu zverejnenia, odkaz na zverejnené oznámenie ako aj odkaz na profil vereného obstarávateľa, osoby podľa § 8 resp. obstarávateľa a profil zákazky.
Evidencia oznámení obstarávateľa zverejnených na portáli IS PLUTO obsahuje záznamy o zverejnených oznámeniach vo forme dátumu a času zverejnenia a textu oznámenia.
Zverejnené | Oznámenie |
---|---|
2021-01-25 20:12:45 |
Verený obstarávateľ mení lehotu na predkladanie ponúk z 29.1.2021 do 10:00 hod na 5.2.2021 do 10:00 hod a Lehotu na otváranie ponúk z 1.2.2021 o 10:00 hod na 8.2.2021 o 10:00 hod. |
Evidencia žiadostí o vysvetlenie súťažných podkladov a ich zodpovedania. Obsahuje dátum a čas vytvorenia žiadosti, dátum a čas odpovede na žiadosť. Ďalej tu sú zobrazené plné textácie žiadosti a odpovede na žiadosť o vysvetlenie.
Číslo žiadosti | Znenie žiadosti o vysvetlenie | Žiadosť prijatá | Text odpovede na žiadosť | Odpoveď zverejnená | |
---|---|---|---|---|---|
Otázka č. 1 k bodu 2.7. v spojení s bodom 12.3. návrhu Zmluvy o dielo V bode 2.7. Zmluvy o dielo je zakotvená povinnosť Zhotoviteľa ku dňu podpisu Zmluvy a na základe výzvy objednávateľa poskytnúť výkonovú záruku, a to v jednej z troch foriem daných na výber - 1. vinkulácia na bankovom účte Zhotoviteľa alebo 2. zloženie na účet Objednávateľa alebo 3. predloženie výkonovej bankovej záruky. V zmysle bodu 12.3. je nadobudnutie účinnosti Zmluvy koncipované nasledovne, citujeme: „Táto zmluva nadobúda účinnosť po splnení odkladacej podmienky, ktorá spočíva v tom že: a) dôjde k schváleniu procesu verejného obstarávania a b) dôjde k zverejneniu Zmluvy o dielo v zmysle platnej legislatívy. “ Vzhľadom na skutočnosť, že účinnosť zmluvy je naviazaná na splnenie odkladacej podmienky, avšak poskytnutie výkonovej záruky sa vyžaduje už pred podpisom zmluvy, máme za to, že sa jedná o neprimeranú podmienku. Jednak sa jedná o viazanie vysokej sumy finančných prostriedkov na účte obce pred tým, ako je zrejmé či dôjde ku skutočnej realizácii diela, čo môže viesť k odradeniu väčšieho množstva subjektov na účasti v danej súťaži, čo je v konečnom dôsledku v rozpore so základnými princípmi VO. V prípade poskytnutia bankovej záruky, sa jedná o finančné zaťaženie objednávateľa v čase, kedy nie je zrejmé na ako dlho bude potrebné bankovú záruku poskytnúť ako aj či dôjde k reálnemu zhotovovaniu diela. Taktiež z podstaty výkonovej zábezpeky vyplýva, že zabezpečuje skutočné vykonanie diela, ktoré nie je možné začať vykonávať skôr ako momentom prevzatia staveniska. Vzhľadom na vyššie uvedené prosíme o zváženie úpravy ustanovenia 2.7. takto: „ 7. Zmluvné strany sa dohodli, že Zhotoviteľ je povinný najneskôr ku dňu prevzatia a odovzdania staveniska na základe vyzvania Objednávateľom ... .“ Otázka č. 2 k bodu 5.1 návrhu Zmluvy o dielo, v ktorom je zakotvená Záruka nasledovne, citujeme: „1. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia diela bez vád a nedorobkov a trvá 5 (slovom: päť) rokov. Záruka na všetky prvky a technologické zariadenia sa poskytuje len za podmienky, že Objednávateľ si splní povinnosti vyplývajúce zo záručných listov, návodov na použitie, návodov na údržbu a servis a/alebo z príslušných technických špecifikácií. Zmluvné strany sa dohodli pre prípad vady diela, že počas záručnej doby má zhotoviteľ povinnosť bezplatného odstránenia vady.“ Poukazujeme na znenie § 12, ods. 1, písm. b), 4. zákona NR SR č. 254/1998 Z. z. o verejných prácach, ktoré stanovuje, že v zmluve je stavebník povinný „vyžadovať záručnú lehotu minimálne päť rokov pre stavebnú časť verejnej práce...“. V tejto súvislosti žiadame o doplnenie tohto ustanovenia tak, aby bolo zrejmé, že na prvky a technologické zariadenia sa poskytuje záruka podľa záručného listu výrobcu a to z dôvodu, že výrobcovia niektorých prvkov a technologických častí garantujú záručnú dobu na kratší čas ako 60 mesiacov. Predmetné ustanovenie by po zmene znelo takto: „1. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia diela bez vád a nedorobkov a trvá 5 (slovom: päť) rokov pre stavebnú časť, pre prvky a technologické zariadenia ku ktorým bol vydaný záručný list trvá po dobu uvedenú v záručnom liste. Záruka na všetky prvky a technologické zariadenia sa poskytuje len za podmienky, že Objednávateľ si splní povinnosti vyplývajúce zo záručných listov, návodov na použitie, návodov na údržbu a servis a/alebo z príslušných technických špecifikácií. Zmluvné strany sa dohodli pre prípad vady diela, že počas záručnej doby má zhotoviteľ povinnosť bezplatného odstránenia vady.“ Otázka č. 3 k bodu 4. 3. b) návrhu Zmluvy o dielo Podľa bodu 4. 3. b) povinnosťou zhotoviteľa prevziať stavenisko do 10 dní odo dňa účinnosti Zmluvy. Vzhľadom na skutočnosť, že o účinnosti zmluvy sa Zhotoviteľ môže dozvedieť len od Objednávateľa, keďže je naviazaná na splnenie odkladacej podmienky, navrhujeme úpravu tohto ustanovenia takto: „ d) Zhotoviteľ sa zaväzuje prevziať stavenisko do 10 dní odo dňa písomného oznámenia Objednávateľa o nadobudnutí účinnosti zmluvy“ Otázka č. 4 k bodu 12.1 návrhu Zmluvy o dielo V zmysle bodu 12.1 je Prílohou č. 5: Projektová dokumentácia na CD/DVD. Žiadame Objednávateľa o vysvetlenie, resp. odstránenie Prílohy č. 5, nakoľko nám nie je zrejmé ako môže samotný Zhotoviteľ predkladať Projektovú dokumentáciu. Projektová dokumentácia je vypracovaná na základe objednávky Objednávateľa a predložená do verejného obstarávania. Tým pádom nie je relevantné, aby úspešný uchádzač predkladal projektovú dokumentáciu. Projektovú dokumentáciu skutočného vyhotovenia prikladá Zhotoviteľ k odovzdaniu diela, a to na základe potvrdenia a prípadných zmien, ktoré nastali počas výstavby. Táto projektová dokumentácia skutočného vyhotovenia ale vychádza z projektovej dokumentácie danej do verejného obstarávania. Otázka č. 5 k bodu 4. 3. g) návrhu Zmluvy o dielo, ktoré znie: „ g) Zhotoviteľ je povinný ku dňu podpisu Zmluvy uzavrieť poistenie zodpovednosti za škodu platné počas realizácie projektu. Výška poistenia je minimálne v hodnote ceny projektu s DPH podľa bodu II.1 Zmluvy.“ Takto uvedená požiadavka Objednávateľa sa nám zdá značne neprimeraná nakoľko Zhotoviteľ je povinný podľa vyššie uvedenej citácie mať uzatvorené poistenie do 10 dní od podpisu Zmluvy. Podpisom zmluvy však zmluva nenadobúda účinnosť. Tú nadobudne až po splnení odkladacej podmienky, a to tak ako je to uvedené v bode 12.3. Zmluvy o dielo. Zdá sa nám neprimerané mať uzatvorené poistenie s tým, že k účinnosti zmluvy napokon ani nemusí dôjsť. Žiadame preto o úpravu daného článku zmluvy a síce na podobu ako je nami navrhovaná realizačná zábezpeka v zmluve nasledovne: „ g) Zhotoviteľ je povinný najneskôr ku dňu prevzatia a odovzdania staveniska uzavrieť poistenie zodpovednosti za škodu platné počas realizácie projektu. Výška poistenia je minimálne v hodnote ceny projektu s DPH podľa bodu II.1 Zmluvy.“ |
08.01.2021 07:15:25 |
|
19.01.2021 16:49:58 | Otvoriť celú žiadosť | |
1 |
Otázka č. 1 k bodu 2.7. v spojení s bodom 12.3. návrhu Zmluvy o dielo V bode 2.7. Zmluvy o dielo je zakotvená povinnosť Zhotoviteľa ku dňu podpisu Zmluvy a na základe výzvy objednávateľa poskytnúť výkonovú záruku, a to v jednej z troch foriem daných na výber - 1. vinkulácia na bankovom účte Zhotoviteľa alebo 2. zloženie na účet Objednávateľa alebo 3. predloženie výkonovej bankovej záruky. V zmysle bodu 12.3. je nadobudnutie účinnosti Zmluvy koncipované nasledovne, citujeme: „Táto zmluva nadobúda účinnosť po splnení odkladacej podmienky, ktorá spočíva v tom že: a) dôjde k schváleniu procesu verejného obstarávania a b) dôjde k zverejneniu Zmluvy o dielo v zmysle platnej legislatívy. “ Vzhľadom na skutočnosť, že účinnosť zmluvy je naviazaná na splnenie odkladacej podmienky, avšak poskytnutie výkonovej záruky sa vyžaduje už pred podpisom zmluvy, máme za to, že sa jedná o neprimeranú podmienku. Jednak sa jedná o viazanie vysokej sumy finančných prostriedkov na účte obce pred tým, ako je zrejmé či dôjde ku skutočnej realizácii diela, čo môže viesť k odradeniu väčšieho množstva subjektov na účasti v danej súťaži, čo je v konečnom dôsledku v rozpore so základnými princípmi VO. V prípade poskytnutia bankovej záruky, sa jedná o finančné zaťaženie objednávateľa v čase, kedy nie je zrejmé na ako dlho bude potrebné bankovú záruku poskytnúť ako aj či dôjde k reálnemu zhotovovaniu diela. Taktiež z podstaty výkonovej zábezpeky vyplýva, že zabezpečuje skutočné vykonanie diela, ktoré nie je možné začať vykonávať skôr ako momentom prevzatia staveniska. Vzhľadom na vyššie uvedené prosíme o zváženie úpravy ustanovenia 2.7. takto: „ 7. Zmluvné strany sa dohodli, že Zhotoviteľ je povinný najneskôr ku dňu prevzatia a odovzdania staveniska na základe vyzvania Objednávateľom ... .“ |
19.01.2021 16:41:00 |
Verejný obstarávateľ požaduje zloženie výkonovej záruky ako kontraktačnú podmienku pri uzatváraní zmluvy bez zloženia tejto výkonovej záruky, verejný obstarávateľ nepristúpi k uzatvoreniu zmluvy. . Uzavretie zmluvy nastane až v momente keď bude úspešný uchádzač k podpisu zmluvy vyzvaný. Jednostranne podpísanú zmluvu, ktorú predkladá uchádzač do ponuky, nie je možné považovať za podpis zmluvy. Procedúra podpisovania zmluvy má svoje pravidlá. Ak je úspešný uchádzač vyzvaný k podpisu zmluvy je proces verejného obstarávania odsúhlasený. Preto Verejný obstarávateľ trvá na ním uvedenej formulácií o zložení výkonovej záruky k podpisu zmluvy a ponecháva Návrhu zmluvy o dielo v platnom znení. Ak by verejný obstarávateľ pristúpil na úpravu článku v zmysle požiadavky, vystavil by sa riziku zmarenia celého obstarávania. V situácii ak by úspešný uchádzač nezložil výkonovú záruku pri súčasnom znení podmienok zloženia, by mohol verejný obstarávateľ podpísať zmluvu s ďalším v poradí. V opačnom prípade (znenie, ktoré navrhujete), by musel zmluvu zrušiť pre nesplnenie zmluvných podmienok a celý proces obstarávania spustiť nanovo. |
19.01.2021 16:41:00 | Otvoriť celú žiadosť |
2 |
Otázka č. 2 k bodu 5.1 návrhu Zmluvy o dielo, v ktorom je zakotvená Záruka nasledovne, citujeme: „1. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia diela bez vád a nedorobkov a trvá 5 (slovom: päť) rokov. Záruka na všetky prvky a technologické zariadenia sa poskytuje len za podmienky, že Objednávateľ si splní povinnosti vyplývajúce zo záručných listov, návodov na použitie, návodov na údržbu a servis a/alebo z príslušných technických špecifikácií. Zmluvné strany sa dohodli pre prípad vady diela, že počas záručnej doby má zhotoviteľ povinnosť bezplatného odstránenia vady.“ Poukazujeme na znenie § 12, ods. 1, písm. b), 4. zákona NR SR č. 254/1998 Z. z. o verejných prácach, ktoré stanovuje, že v zmluve je stavebník povinný „vyžadovať záručnú lehotu minimálne päť rokov pre stavebnú časť verejnej práce...“. V tejto súvislosti žiadame o doplnenie tohto ustanovenia tak, aby bolo zrejmé, že na prvky a technologické zariadenia sa poskytuje záruka podľa záručného listu výrobcu a to z dôvodu, že výrobcovia niektorých prvkov a technologických častí garantujú záručnú dobu na kratší čas ako 60 mesiacov. Predmetné ustanovenie by po zmene znelo takto: „1. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia diela bez vád a nedorobkov a trvá 5 (slovom: päť) rokov pre stavebnú časť, pre prvky a technologické zariadenia ku ktorým bol vydaný záručný list trvá po dobu uvedenú v záručnom liste. Záruka na všetky prvky a technologické zariadenia sa poskytuje len za podmienky, že Objednávateľ si splní povinnosti vyplývajúce zo záručných listov, návodov na použitie, návodov na údržbu a servis a/alebo z príslušných technických špecifikácií. Zmluvné strany sa dohodli pre prípad vady diela, že počas záručnej doby má zhotoviteľ povinnosť bezplatného odstránenia vady.“ |
19.01.2021 16:43:33 |
Zmluva o Dielo, ktorá je uzatvorená ako výsledok verejného obstarávania je uzatvorená podľa Zákona 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších zmien a doplnkov, a zákona č. zákona 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Záručná doba podľa Obchodného zákonníka sa určuje zásadne dohodou medzi predávajúcim a kupujúcim. Prevzatie záväzku zo záruky v podnikateľských vzťahoch môže vyplynúť zo zmluvy alebo z vyhlásenia predávajúceho. Vzhľadom na spôsob financovania, merateľné ukazovatele a udržateľnosť projektu a vynaložené investície verejný obstarávateľ nastavil požiadavku na záručnú dobu tak ako je uvedené v návrhu zmluvy o dielo. Je na zvážení hospodárskeho subjektu, aby pri príprave ponuky siahol po takom riešení a kvalite, ktorá zabezpečí požiadavku na záruku, ktorú požaduje. . Verejný obstarávateľ má za to, že uvedená definícia záručnej doby je dostatočne jasná a presná. Verejný obstarávateľ požaduje záruku minimálne 60 mesiacov, s výnimkou prác a materiálov, na ktoré bola subdodávateľmi poskytnutá dlhšia záručná doba. Záručná doba je stanovená v súlade zo zákonom č. 254/1998 Z. z. o verejných prácach. Z charakteru predmetu zákazky vyplýva, že Verejný obstarávateľ prevezme dielo ako funkčný celok a teda aj záručná doba plynie na dielo ako celok. Verejný obstarávateľ ponecháva Návrhu zmluvy o dielo v platnom znen |
19.01.2021 16:43:33 | Otvoriť celú žiadosť |
3 |
Otázka č. 3 k bodu 4. 3. b) návrhu Zmluvy o dielo Podľa bodu 4. 3. b) povinnosťou zhotoviteľa prevziať stavenisko do 10 dní odo dňa účinnosti Zmluvy. Vzhľadom na skutočnosť, že o účinnosti zmluvy sa Zhotoviteľ môže dozvedieť len od Objednávateľa, keďže je naviazaná na splnenie odkladacej podmienky, navrhujeme úpravu tohto ustanovenia takto: „ d) Zhotoviteľ sa zaväzuje prevziať stavenisko do 10 dní odo dňa písomného oznámenia Objednávateľa o nadobudnutí účinnosti zmluvy“ |
19.01.2021 16:45:20 |
Verejný obstarávateľ upravuje znenie čl. IV. PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN bod 3 písm. b) nasledovne: b) Zhotoviteľ sa zaväzuje prevziať stavenisko do 10 dní odo dňa účinnosti Zmluvy, po písomnom vyzvaní. Predmetnú úpravu znenia zmluvy si uchádzači zapracujú do návrhu zmluvy. |
19.01.2021 16:45:20 | Otvoriť celú žiadosť |
4 |
Otázka č. 4 k bodu 12.1 návrhu Zmluvy o dielo V zmysle bodu 12.1 je Prílohou č. 5: Projektová dokumentácia na CD/DVD. Žiadame Objednávateľa o vysvetlenie, resp. odstránenie Prílohy č. 5, nakoľko nám nie je zrejmé ako môže samotný Zhotoviteľ predkladať Projektovú dokumentáciu. Projektová dokumentácia je vypracovaná na základe objednávky Objednávateľa a predložená do verejného obstarávania. Tým pádom nie je relevantné, aby úspešný uchádzač predkladal projektovú dokumentáciu. Projektovú dokumentáciu skutočného vyhotovenia prikladá Zhotoviteľ k odovzdaniu diela, a to na základe potvrdenia a prípadných zmien, ktoré nastali počas výstavby. Táto projektová dokumentácia skutočného vyhotovenia ale vychádza z projektovej dokumentácie danej do verejného obstarávania. |
19.01.2021 16:46:18 |
Projektová dokumentácia bude tvoriť neoddeliteľnú súčasť zmluvy nakoľko vymedzuje predmet plnenia zmluvy, pričom verejný obstarávateľ nikde v súťažných podkladoch ani v samotnej Zmluve o dielo neuvádza, že by ju mal zhotoviteľ diela vypracovať alebo akýmkoľvek spôsobom upravovať alebo predkladať. Z vyššie uvedeného vyplýva, že táto Projektová dokumentácia bude totožná s Projektovou dokumentáciou, ktorá je súčasťou súťažných podkladov. |
19.01.2021 16:46:18 | Otvoriť celú žiadosť |
5 |
Otázka č. 5 k bodu 4. 3. g) návrhu Zmluvy o dielo, ktoré znie: „ g) Zhotoviteľ je povinný ku dňu podpisu Zmluvy uzavrieť poistenie zodpovednosti za škodu platné počas realizácie projektu. Výška poistenia je minimálne v hodnote ceny projektu s DPH podľa bodu II.1 Zmluvy.“ Takto uvedená požiadavka Objednávateľa sa nám zdá značne neprimeraná nakoľko Zhotoviteľ je povinný podľa vyššie uvedenej citácie mať uzatvorené poistenie do 10 dní od podpisu Zmluvy. Podpisom zmluvy však zmluva nenadobúda účinnosť. Tú nadobudne až po splnení odkladacej podmienky, a to tak ako je to uvedené v bode 12.3. Zmluvy o dielo. Zdá sa nám neprimerané mať uzatvorené poistenie s tým, že k účinnosti zmluvy napokon ani nemusí dôjsť. Žiadame preto o úpravu daného článku zmluvy a síce na podobu ako je nami navrhovaná realizačná zábezpeka v zmluve nasledovne: „ g) Zhotoviteľ je povinný najneskôr ku dňu prevzatia a odovzdania staveniska uzavrieť poistenie zodpovednosti za škodu platné počas realizácie projektu. Výška poistenia je minimľa bodu II.1 Zmluvy.“ |
19.01.2021 16:47:22 |
Verejný obstarávateľ požaduje uzavretie Zmluvy o poistení zodpovednosti za škodu platné počas realizácie projektu ako kontraktačnú podmienku pri uzatváraní zmluvy. Bez uzavretej poistnej zmluvy, verejný obstarávateľ nepristúpi k uzatvoreniu zmluvy o dielo. Uzavretie zmluvy nastane až v momente keď bude úspešný uchádzač k podpisu zmluvy vyzvaný. Jednostranne podpísanú zmluvu, ktorú predkladá uchádzač do ponuky, nie je možné považovať za podpis zmluvy. Ak je úspešný uchádzač vyzvaný k podpisu zmluvy je proces verejného obstarávania odsúhlasený. Preto Verejný obstarávateľ trvá na ním uvedenej formulácií o povinnosti mať uzatvorené poistenie zodpovednosti za škodu platné počas realizácie projektu. k podpisu zmluvy a ponecháva Návrhu zmluvy o dielo v platnom znení. Ak by verejný obstarávateľ pristúpil na úpravu článku v zmysle požiadavky, vystavil by sa riziku zmarenia celého obstarávania. V situácii ak by úspešný uchádzač neuzavrel poistnú zmluvu pri súčasnom znení podmienok uzatvorenia poistnej zmluvy, by mohol verejný obstarávateľ podpísať zmluvu o dielo s ďalším v poradí. V opačnom prípade (znenie, ktoré navrhujete), by musel zmluvu o dielo vypovedať pre nesplnenie zmluvných podmienok a celý proces obstarávania spustiť nanovo. |
19.01.2021 16:47:22 | Otvoriť celú žiadosť |
6 |
Žiadame Vo o vysvetlenie nasledujúcej skutočnosti: Vo výkaze výmer v časti Elektroinštalácia sú položky kde nie je uvedené % množstvo. Ako má uchádzač postupovať pri tomto type položky, keďže máme zato, že daná položka má byť jasne definovaná zo strany VO. |
25.01.2021 09:19:51 |
|
25.01.2021 19:31:08 | Otvoriť celú žiadosť |