Vitajte ! Úspešne ste prešli na odkaz zákazky.

Prihlásenie/Registrácia

Názov verejného obstarávania : Vodozádržné opatrenia v obci Jaklovce

Informácie k verejnému obstarávaniu

Kód obstarávania EUR000074
Názov obstarávania Vodozádržné opatrenia v obci Jaklovce
Značka obstarávania vo vestníku verejného obstarávania 179 - WYP
Lehota predkladania ponúk 26.01.2021 10:00:00
Otváranie ponúk 27.01.2021 10:00:00

Identifikácia verejného obstarávateľa

Názov verejného obstarávateľa Obec Jaklovce
Ulica Nová 464
PSČ 055 61
Mesto Jaklovce
IČO 00329207
Kontaktná osoba u verejného obstarávateľa
Kontakt PhDr. Katarína Uličná
Telefonický kontakt 0911295519
Kontaktný e-mail katarina.ulicna@ultimaratio.sk
Údaje o obstarávaní
Zverejnené vo vestníku 2
Pod značkou 179 - WYP
Linka na vestník https://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznamenie/detail/476248
Dátum odoslania súťažných podkladov do vestníka verejného obstarávania 2021-01-04
Linka profil obstarávateľa na ÚVO https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-profilov/detail/6102
Linka profil zákazky na ÚVO https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-profilov/zakazky/6102
Informácia o obsahu bloku

Popis obsahu bloku Zobraziť súťažné podklady

V tejto sekcii sú sprístupnené Súťažne podklady a sprievodná dokumentácia. V sekcii sú resp. budú sprístupňované aj doplňujúce dokumenty resp. upravené Súťažné podklady, ktoré vznikli na základe žiadosti o vysvetlenie informácií potrebných na vypracovanie ponuky, návrhu alebo na preukázanie splnenia podmienok účasti. Sekcia obsahuje záznamy o zverejnených súťažných podkladov vo forme dátumu zverejnenia, odkaz na zverejnené oznámenie ako aj odkaz na profil vereného obstarávateľa, osoby podľa § 8 resp. obstarávateľa a profil zákazky.


Informácia o obsahu bloku

Popis obsahu bloku Oznámenia obstarávateľa k verejnému obstarávaniu

Evidencia oznámení obstarávateľa zverejnených na portáli IS PLUTO obsahuje záznamy o zverejnených oznámeniach vo forme dátumu a času zverejnenia a textu oznámenia.

Oznámenia obstarávateľa k verejnému obstarávaniu

Zverejnené Oznámenie
2021-02-11 09:56:52
Verejný obstarávateľ ruší verejné obstarávanie  v súlade s § 57 ods. 2 zákona č. 343/2015
Z.z. o verejnom obstarávaní nakoľko sa v priebehu postupu verejného obstarávania vyskytli
dôvody hodné osobitného zreteľa, pre ktoré nemožno od verejného obstarávateľa požadovať,
aby vo verejnom obstarávaní pokračoval.
Verejnému obstarávateľovi Obci Jaklovce vo vyhlásenom verejnom obstarávaní bolo predložených
10 ponúk. Predpokladaná hodnota zákazky bola stanovená na základe rozpočtu stavby na hodnotu
200 098,72 EUR bez DPH. Projektová dokumentácia a zároveň rozpočet stavby, výkaz výmer boli
vypracované autorizovaným stavebným inžinierom. Najnižšia predložená ponuka bola v hodnote
115 006,48 EUR bez DPH, čo predstavuje 57,47 % predpokladanej hodnoty zákazky, hodnota ďalších
siedmych predložených ponúk nedosiahla ani hodnotu 160 000,- EUR bez DPH. Z pohľadu verejného
obstarávateľa sú predložené ceny mimoriadne nízke, ak by však chcel hodnotiť ponuky z
pohľadu nízkej ponuky musí postupovať podľa ustanovení § 53 ods. 3 a musí hodnotiť
všetkých 10 predložených ponúk.   Ďalšou skutočnosťou je, že verejný obstarávateľ
odhadol realizáciu diela  na 6 mesiacov. Uchádzači v návrhu na plnenie kritérií (lehota
plnenia predmetu zmluvy (počítaná v kalendárnych dňoch od odovzdania staveniska zhotoviteľovi)
uviedli hodnoty od 38 kalendárnych dní do 130 kalendárnych dní. 
Predbežnou kontrolou predložených ponúk bolo zistené, že minimálne prvé tri ponuky
nespĺňajú požiadavky na predmet zákazky a verejný obstarávateľ by ich pravdepodobne
vylúčiť, čo z pohľadu riadiacich agentúr predstavuje rizikový faktor. Čím by zrejme prišlo
k vylúčeniu minimálne tretiny ponúk. 
Predmet zákazky je spolufinancovaný z prostriedkov EU. Doterajší priebeh verejného
obstarávania a možný vývoj  následnej realizácie stavby predstavujú pre verejného
obstarávateľa riziko, že uvedenú zákazku nebude možné zrealizovať a následne prefinancovať
z prostriedkov EU.
Verejný obstarávateľ sa na základe vyššie uvedených informácii rozhodol zrušiť použitý
postup verejného obstarávania. Pristúpi k prehodnoteniu projektovej dokumentácii a podmienok,
ktoré stanovil v rámci verejného obstarávania.  

Verejný obstarávateľ oznamuje, že zadávanie zákazky bude predmetom opätovného uverejnenia. 
Zadávanie zákazky na pôvodný predmet: 
Výzva na predkladanie ponúk
Podlimitná zákazka bez využitia elektronického trhoviska na uskutočnenie stavebných prác v
súlade s ustanovením § 112 zákona č. 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní.
2021-01-07 14:39:55
Verejný obstarávateľ opravuje znenie Súťažných podkladov a Výzvu na predkladanie ponúk tak
ako je to uvedené v dokumentoch: Súťažné podklady_oprava_7.1.2021, Výzva na predkladanie
ponúk_oprava_7.1.2021.
Informácia o obsahu bloku

Popis obsahu bloku Žiadosti o vysvetlenie súťažných podkladov

Evidencia žiadostí o vysvetlenie súťažných podkladov a ich zodpovedania. Obsahuje dátum a čas vytvorenia žiadosti, dátum a čas odpovede na žiadosť. Ďalej tu sú zobrazené plné textácie žiadosti a odpovede na žiadosť o vysvetlenie.

Žiadosti o vysvetlenie súťažných podkladov

Číslo žiadosti Znenie žiadosti o vysvetlenie Žiadosť prijatá Text odpovede na žiadosť Odpoveď zverejnená
1
V súťažných podkladoch na
realizáciu predmetu zákazky „
Vodozádržné opatrenia v obci
Jaklovce“
verejný obstarávateľ  - Obec
Jaklovce v prílohe F.3 v návrhu
Zmluvy o dielo v čl. II Cena za
dielo a platobné podmienky,  v
bode 3. a  4.  navrhuje  :

„ 3. Fakturovať je možné za
dielo ako celok po protokolárnom
prebratí stavebných prác
Objednávateľom alebo jednotlivo
za realizované stavebné práce, v
dvojmesačných intervaloch, po ich
protokolárnom  prebratí
Objednávateľom.

 4. Zhotoviteľ vystaví faktúru
za vykonané stavebné práce.
Splatnosť faktúry je do 60
kalendárnych dní odo dňa
doručenia faktúry
Objednávateľovi. Zhotoviteľ je
oprávnený vystaviť faktúru po
protokolárnom prevzatí
stavebných prác. Súčasťou
faktúry bude obojstranne
potvrdený doklad o vykonaní prác
vo forme protokolu.“ 

Domnievame sa, že navrhované
znenie  bodu 3. nie je v súlade s
kogentným ustanovením § 340b
Obchodného zákonníka. Uvedená
právna úprava obsahuje záväzné
 zákonné ustanovenia (od ktorých
nie je možné sa odchýliť),
týkajúce sa plnenia peňažných
záväzkov dlžníkov, ktorí sú
subjektmi verejného práva a
vylučuje dohodu o dátume
doručenia faktúry,  teda aj
možnosti jej vystavenia, ktoré
predchádza jej  doručovaniu.   
S ohľadom na uvedenú
skutočnosť, ale aj z dôvodu
navrhovanej, maximálne zákonom
prípustnej  splatnosti  (60 dní
odo dňa doručenia faktúry) si
dovoľujeme verejného
obstarávateľa požiadať o
zváženie tejto zmluvnej podmienky
a o jej úpravu tak, aby bolo
zhotoviteľovi umožnené
fakturovať  vykonané práce po
ich odsúhlasení objednávateľom
v mesačných intervaloch.
21.01.2021 11:58:12
V súlade s platným znením § 340b Obchodného zákonníka ods. 1, 2, 3 a 4 „Osobitné ustanovenia pre čas plnenia peňažného záväzku dlžníka, ktorým je subjekt verejného práva“
 „(1) Ak je dlžníkom subjekt verejného práva podľa § 261 ods. 3 a 5, je tento povinný splniť peňažný záväzok z dodania tovaru alebo poskytnutia služby v lehote splatnosti 30 dní odo dňa doručenia dokladu alebo 30 dní odo dňa poskytnutia riadneho plnenia veriteľom, podľa toho, ktorý z týchto dní nastal neskôr. Ustanovenie predchádzajúcej vety neplatí, ak výslovné zmluvné dojednanie dlhšej lehoty na splnenie peňažného záväzku nie je v hrubom nepomere k právam a povinnostiam vyplývajúcim zo záväzkového vzťahu pre veriteľa podľa § 369d, takéto osobitné dojednanie odôvodňuje povaha predmetu plnenia záväzku a dohodnutá lehota splatnosti nepresiahne 60 dní.
(2) Dohoda o dátume doručenia dokladu podľa odseku 1 nie je prípustná.
(3) Ak sa po plnení veriteľa má uskutočniť prehliadka plnenia na účel zistenia, či veriteľ plnil riadne, je subjekt verejného práva podľa § 261 ods. 3 a 5 povinný plniť peňažný záväzok v lehote splatnosti 30 dní odo dňa skončenia prehliadky, ktorou sa zistilo riadne plnenie, ibaže sa strany výslovne dohodli na dlhšej lehote splatnosti, toto dojednanie nie je v hrubom nepomere k právam a povinnostiam vyplývajúcim zo záväzkového vzťahu pre veriteľa podľa § 369d, takéto dojednanie odôvodňuje povaha predmetu plnenia záväzku a dohodnutá lehota splatnosti nepresiahne 60 dní.
(4) Dohoda o dlhšej lehote prehliadky podľa odseku 3 ako 30 dní odo dňa, v ktorom došlo k poskytnutiu plnenia veriteľom, je platná, len ak záujem na takomto osobitnom dojednaní vyplýval zo súťažných podkladov a dojednanie nie je v hrubom nepomere k právam a povinnostiam vyplývajúcim zo záväzkového vzťahu pre veriteľa podľa § 369d.“
 
verejný obstarávateľ má za to, že požiadavka záujemcu je neopodstatnená, čo vyplýva aj z ustanovenia odseku 3. „uskutočnenia prehliadky plnenia = protokolárne prevzatie stavebných prác“ a teda aj stanovená splatnosť faktúr je v súlade s platnou legislatívou a bežnou obchodnou praxou.
 
Vzhľadom k tomu, že sa jedná o zákazku, ktorá bude financovaná (tak ako je to uvedené vo výzve na predkladanie ponúk) aj z EÚ fondov, uvedené znenie je bežnou obchodnou praxou pri zákazkách financovaných z EÚ fondov a obdobné zmluvy o dielo sú akceptované kontrolami riadiacich a sprostredkovateľských orgánov bez pripomienok k uvedenému intervalu fakturácie ako aj k predmetnej lehote splatnosti faktúr.
 
Verejný obstarávateľ nemení znenie Návrhu zmluvy o dielo.
21.01.2021 14:38:04 Otvoriť celú žiadosť
2
Otázka č. 1 
k bodu 4. 3. d) návrhu Zmluvy o
dielo, ktoré znie:

„ d) Zhotoviteľ je povinný 
uzavrieť poistenie zodpovednosti
za škodu platné počas
realizácie projektu do 10 dní od
podpisu Zmluvy. Výška poistenia
je minimálne v hodnote ceny
projektu s DPH podľa bodu II.1
Zmluvy.“
 
Takto uvedená požiadavka
Objednávateľa sa nám zdá
značne neprimeraná nakoľko
Zhotoviteľ je povinný podľa
vyššie uvedenej citácie mať
uzatvorené poistenie do 10 dní od
podpisu Zmluvy (máme na zreteli
uzatvorenie zmluvy s úspešným
uchádzačom), avšak zmluva
nadobúda účinnosť až po
splnení odkladacej podmienky, a to
tak ako je to uvedené v bode 11.3.
Zmluvy o dielo. 

Žiadame preto o zváženie úpravy
daného článku zmluvy a síce na
podobu ako je upravená výkonová
záruka, tj. nasledovne:
„ g) Zhotoviteľ je povinný
uzavrieť do 14 dní od účinnosti
Zmluvy poistenie zodpovednosti za
škodu platné počas realizácie
projektu. Výška poistenia je
minimálne v hodnote ceny projektu
s DPH podľa bodu II.1 Zmluvy.“

Otázka č. 2
k bodu 11.1 návrhu Zmluvy o dielo

V zmysle bodu 11.1 je Prílohou č.
6: Projektová dokumentácia na
CD/DVD. Žiadame verejného
obstarávateľa o potvrdenie, že
sa jedná o projektovú
dokumentáciu, ktorá tvorila
podklad vrámci verejného
obstarávania a teda úlohou
Zhotoviteľa je len jej nahratie na
CD/DVD. Ostatné Prílohy č. 1.
až 5. naopak musí pripraviť
Zhotoviteľ. 

Otázka č. 3
K bodu 11.3 návrhu Zmluvy o dielo

Z dôvodu, že účinnosť zmluvy
je naviazaná na splnenie
odkladacej podmienky, o ktorej
splnení sa Zhotoviteľ môže
dozvedieť len od Objednávateľa
ako aj na skutočnosť, že
viaceré povinnosti Zhotoviteľa
sú naviazané na účinnosť
zmluvy (zloženie výkonovej
záruky, prevzatie staveniska a
pod.) žiadame verejného
obstarávateľa o doplnenie vety na
koniec bodu 11.3: „Objednávateľ
bezodkladne písomne oznámi
Zhotoviteľovi, že zmluva
nadobudla účinnosť.“ V
prípade, že verejný
obstarávateľ navrhovanú vetu
nedoplní, prosím o vysvetlenie
akým spôsobom sa Zhotoviteľ
dozvie o účinnosti Zmluvy a ako
má zabezpečiť splnenie
povinností naviazaných na
nadobudnutie účinnosti.
Ďakujeme
Otázka č. 4
K bodu 5.3 návrhu Zmluvy, ktorý
znie: „Zmluvné strany sa dohodli
pre prípad vady diela, že počas
záručnej doby má Objednávateľ
právo požadovať a Zhotoviteľ
povinnosť odstrániť vady diela
na náklady Zhotoviteľa v lehote
dohodnutej s Objednávateľom,
najneskôr však do 7 (slovom:
siedmich) kalendárnych dní odo
dňa písomnej reklamácie vady
Objednávateľom
Zhotoviteľovi.“
Mohol by verejný obstarávateľ
vysvetliť, ako sa bude postupovať
v prípade, že odstránenie vady
technicky nebude možné vykonať
do 7 kalendárnych dní? Pýtame sa
vzhľadom na uplatňovanie nárokov
podľa bodu 5.5 Zmluvy. Bolo by
možné upraviť znenie
predmetného ustanovenia na ...v
čo najkratšom možnom termíne
dohodnutom zmluvnými stranami?
Prípadne nahradiť slovo
najneskôr slovom spravidla.
25.01.2021 06:56:11
Odpoveď na otázku č. 1:
Verejný obstarávateľ požaduje uzavretie Zmluvy o poistení zodpovednosti za škodu platné počas realizácie projektu ako kontraktačnú podmienku pri uzatváraní zmluvy. Bez uzavretej poistnej zmluvy, verejný obstarávateľ nepristúpi k uzatvoreniu zmluvy o dielo. Uzavretie zmluvy  nastane až v momente keď bude úspešný uchádzač k podpisu zmluvy vyzvaný. Jednostranne podpísanú zmluvu, ktorú predkladá uchádzač do ponuky, nie je možné považovať za podpis zmluvy. Ak je úspešný uchádzač vyzvaný k podpisu zmluvy je proces verejného obstarávania odsúhlasený.  Preto Verejný obstarávateľ trvá na ním uvedenej formulácií o povinnosti mať uzatvorené poistenie zodpovednosti za škodu platné počas realizácie projektu k podpisu zmluvy a ponecháva Návrhu zmluvy o dielo v platnom znení. Ak by verejný obstarávateľ pristúpil na úpravu článku v zmysle požiadavky, vystavil by sa riziku zmarenia celého obstarávania. Ak by úspešný uchádzač neuzavrel poistnú zmluvu pri súčasnom znení podmienok uzatvorenia poistnej zmluvy, tak by mohol verejný obstarávateľ v súlade so ZVO podpísať zmluvu o dielo s ďalším v poradí.  V opačnom prípade (znenie, ktoré navrhujete),  by musel zmluvu o dielo vypovedať pre nesplnenie zmluvných podmienok a celý proces obstarávania spustiť nanovo.
 
Odpoveď na otázku č. 2:
Projektová dokumentácia bude tvoriť neoddeliteľnú súčasť zmluvy nakoľko vymedzuje predmet plnenia zmluvy, pričom verejný obstarávateľ nikde v súťažných podkladoch ani v samotnej Zmluve o dielo neuvádza, že by ju mal zhotoviteľ diela vypracovať alebo akýmkoľvek spôsobom upravovať alebo predkladať. Z vyššie uvedeného vyplýva, že táto Projektová dokumentácia bude totožná s Projektovou dokumentáciou, ktorá je súčasťou súťažných podkladov. Ostatné prílohy č.1 až 5 uchádzač predkladá v súlade s SP.
 
Odpoveď na otázku č. 3:
Keďže verejným obstarávateľom je obec tak  v súlade s platnou legislatívou (zákonom o slobodnom prístupe k informáciám) je povinná zverejniť platnú zmluvu. Zmluva nadobúda účinnosť dňom nasledujúcim po dni zverejnenia verejným obstaráteľom na jeho web sídle. V záujme verejného obstarávateľa je, aby účinnosť, ktorá je naviazaná na zverejnenie platnej zmluvy nastala čím skôr. Zverejnenie zmluvy zhotoviteľ môže sledovať na web sídle (stránke) verejného obstarávateľa.
 
Odpoveď na otázku č. 4:
Verejný obstarávateľ má za to, že dielo bude zhotoviteľom vykonané v súlade s projektovou dokumentáciou  a teda nebude vykazovať také nedostatky, ktoré by nebolo možné odstrániť do 7 kalendárnych dní odo dňa písomnej reklamácie vady.
Verejný obstarávateľ nemení znenie uvedeného článku Zmluvy o dielo.
25.01.2021 10:56:00 Otvoriť celú žiadosť

Prihlásenie/Registrácia