Vitajte ! Úspešne ste prešli na odkaz zákazky.

Prihlásenie/Registrácia

Názov verejného obstarávania : „Levoča – Levočské Lúky – zabezpečenie technickej vybavenosti v osídleniach s marginalizovanými rómskymi komunitami“

Informácie k verejnému obstarávaniu

Kód obstarávania FUR000024
Názov obstarávania „Levoča – Levočské Lúky – zabezpečenie technickej vybavenosti v osídleniach s marginalizovanými rómskymi komunitami“
Značka obstarávania vo vestníku verejného obstarávania 13952 - WYP
Lehota predkladania ponúk 20.04.2021 08:00:00
Otváranie ponúk 21.04.2021 10:00:00

Identifikácia verejného obstarávateľa

Názov verejného obstarávateľa Mesto Levoča
Ulica Námestie Majstra Pavla 4
PSČ 05401
Mesto Levoča
IČO 329321
Kontaktná osoba u verejného obstarávateľa
Kontakt Mgr. Eva Princová
Telefonický kontakt 0904 966 360
Kontaktný e-mail eva.princova@ultimaratio.sk
Údaje o obstarávaní
Zverejnené vo vestníku 53
Pod značkou 13952 - WYP
Linka na vestník https://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznamenie/detail/490097
Dátum odoslania súťažných podkladov do vestníka verejného obstarávania 2021-02-19
Linka profil obstarávateľa na ÚVO https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-profilov/detail/6112
Linka profil zákazky na ÚVO https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/430519
Informácia o obsahu bloku

Popis obsahu bloku Zobraziť súťažné podklady

V tejto sekcii sú sprístupnené Súťažne podklady a sprievodná dokumentácia. V sekcii sú resp. budú sprístupňované aj doplňujúce dokumenty resp. upravené Súťažné podklady, ktoré vznikli na základe žiadosti o vysvetlenie informácií potrebných na vypracovanie ponuky, návrhu alebo na preukázanie splnenia podmienok účasti. Sekcia obsahuje záznamy o zverejnených súťažných podkladov vo forme dátumu zverejnenia, odkaz na zverejnené oznámenie ako aj odkaz na profil vereného obstarávateľa, osoby podľa § 8 resp. obstarávateľa a profil zákazky.


Informácia o obsahu bloku

Popis obsahu bloku Oznámenia obstarávateľa k verejnému obstarávaniu

Evidencia oznámení obstarávateľa zverejnených na portáli IS PLUTO obsahuje záznamy o zverejnených oznámeniach vo forme dátumu a času zverejnenia a textu oznámenia.

Oznámenia obstarávateľa k verejnému obstarávaniu

Zverejnené Oznámenie
2021-12-15 17:54:07
Informácia o výsledku vyhodnotenia ponúk
V súlade s § 55 ods. 2 zákona č. 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon“) verejný
obstarávateľ zverejňuje informáciu o výsledku vyhodnotenia ponúk.
1.	Názov verejného obstarávateľa / prijímateľa: 	Mesto Levoča
2.	Sídlo verejného obstarávateľa / prijímateľa: 	Nám. Majstra Pavla 4, 054 01 Levoča
3.	Predmet / názov zákazky:	Levoča – Levočské Lúky – zabezpeče 	technickej vybavenosti v
osídleniach s	marginalizovanými rómskymi komunitami
4.	Druh postupu:	Podlimitná zákazka podľa § 112 ZVO
5.	Označenie vo Vestníku VO vedeného ÚVO:	13952 – WYP, Vestník č. 53/2021 - 23.02.2021
6.	Poradie uchádzačov - na základe vyhodnotenia ponúk podľa kritéria “najnižšia cena bez
DPH” je konečné poradie úspešnosti uchádzačov nasledovné: 

Obchodné meno / názov uchádzača, sídlo / miesto podnikania uchádzača:
ARPROG, akciová spoločnosť Poprad 
Hodžova 3292/3, 05801 Poprad 
IČO: 36168335

Poradie uchádzača:
1

Návrh kritéria na vyhodnotenie ponúk predložené uchádzačom:
462 592,90 EUR bez DPH

Identifikácia úspešného uchádzača:
ARPROG, akciová spoločnosť Poprad Hodžova 3292/3, 05801 Poprad IČO: 36168335

Odôvodnenie výberu úspešného uchádzača:
Uchádzač ARPROG, akciová spoločnosť Poprad Hodžova 3292/3, 05801 Poprad splnil podmienky
účasti a jeho ponuka splnila požiadavky verejného obstarávateľa na predmet zákazky.
Pri vyhodnotení ponúk osoba podľa § 7 ods. 1 písm. b) ZVO postupovala spôsobom podľa § 112
ods. 6 ZVO, kedy vyhodnotenie splnenia podmienok účasti a vyhodnotenie ponúk z hľadiska splnenia
požiadaviek na predmet zákazky uskutoční po vyhodnotení ponúk na základe kritérií na
vyhodnotenie ponúk.

V Bratislave, dňa 14.12.2021
Vypracovala: Mgr. Soňa Molnárová
2021-04-12 18:39:57
Dobrý deň,
verejný obstarávateľ oznamuje záujemcom, že z dôvodu pripravovaného ďalšieho vysvetlenia
súťažných podkladov, ktoré by mohlo mať vplyv na prípravu ponuky, predlžuje lehotu na
predkladanie ponúk až do 20.04.2021 08:00 hod.
S pozdravom
Eva Princová
2021-04-07 17:16:03
Dobrý deň,

verejný obstarávateľ oznamuje záujemcom, že príloha č. F.3 Súťažných podkladov – Zmluva
o dielo bola v súlade s vysvetľovaním súťažných podkladov opravená.

V súvislosti s karanténnymi opatreniami súvisiacimi so šírením vírusu COVID-19 a na to
nadväzujúci zákaz návštev v priestoroch Ultima Ratio s.r.o. na adrese Seberíniho 1, 821 03
Bratislava, kde bolo naplánované otváranie ponúk, sa verejný obstarávateľ rozhodol výlučne
pre „on line“ sprístupnenie ponúk uchádzačom prostredníctvom funkcionality informačného
systému PLUTO spĺňajúceho požiadavky podľa § 20 zákona o verejnom obstarávaní (t. j.
zabezpečujúceho integritu predložených ponúk použitého na predmetné verejné obstarávanie).
Pôvodne plánovaná osobná účasť uchádzačov v priestoroch Ultima Ratio s.r.o. na adrese
Seberíniho 1, 821 03 Bratislava nebude umožnená.

Súčasne sa z dôvodu opravy prílohy č. F.3 Súťažných podkladov – Zmluva o dielo predlžuje
lehotu na predkladanie ponúk do 14.04.2021 08:00 hod.

S pozdravom
Eva Princová
2021-03-31 08:39:52
Dobrý deň,
verejný obstarávateľ oznamuje záujemcom, že z dôvodu pripravovaného ďalšieho vysvetlenia
súťažných podkladov predlžuje lehotu na predkladanie ponúk až do 13.04.2021 08:00 hod.
S pozdravom
Eva Princová
2021-03-18 21:12:58
Dobrý deň,
verejný obstarávateľ oznamuje záujemcom, že z dôvodu pripravovaného vysvetlenia súťažných
podkladov predlžuje lehotu na predkladanie ponúk až do 06.04.2021 08:00 hod.
S pozdravom
Eva Princová
2021-03-11 16:38:13
Dobrý deň,
verejný obstarávateľ oznamuje záujemcov, že z dôvodu pripravovaného vysvetlenia súťažných
podkladov predlžuje lehotu na predkladanie ponúk až do 23.03.2021 09:00 hod.
S pozdravom
Eva Princová
Informácia o obsahu bloku

Popis obsahu bloku Žiadosti o vysvetlenie súťažných podkladov

Evidencia žiadostí o vysvetlenie súťažných podkladov a ich zodpovedania. Obsahuje dátum a čas vytvorenia žiadosti, dátum a čas odpovede na žiadosť. Ďalej tu sú zobrazené plné textácie žiadosti a odpovede na žiadosť o vysvetlenie.

Žiadosti o vysvetlenie súťažných podkladov

Číslo žiadosti Znenie žiadosti o vysvetlenie Žiadosť prijatá Text odpovede na žiadosť Odpoveď zverejnená
1.	 Žiadame verejného
obstarávateľa o objasnenie
konečnej manipulácie s odpadmi.
VO trvá na tom, aby sa stavebný
odpad uskladňoval podľa VV, alebo
bude recyklovaný (v zmysle Zákona
o odpadoch z r. 2015)?
 
                 V danom zákone sa
píše, že je povinnosťou
stavebný odpad recyklovať.

2.	VO trvá jednoznačne na tom,
aby bola sutina vyvážaná na
skládku Kudelník v Spišskej
Novej Vsi?
3.	Môže zhotoviteľ odvážať
sutinu aj na inú skládku, ktorá
má oprávnenie recyklovať odpad?
15.04.2021 17:36:51
Otázka č. 1:
Žiadame verejného obstarávateľa o objasnenie konečnej manipulácie s odpadmi. VO trvá na tom, aby sa stavebný odpad uskladňoval podľa VV, alebo bude recyklovaný (v zmysle Zákona o odpadoch z r. 2015)?                    V danom zákone sa píše, že je povinnosťou stavebný odpad recyklovať.  2. VO trvá jednoznačne na tom, aby bola sutina vyvážaná na skládku Kudelník v Spišskej Novej Vsi? 3. Môže zhotoviteľ odvážať sutinu aj na inú skládku, ktorá má oprávnenie recyklovať odpad?
 
Odpoveď č. 1:
Uchádzač nacení položky v zmysle výkazu výmer. Verejný obstarávateľ netrvá na tom, aby bola sutina vyvážaná na skládku Kudelník v Spišskej Novej Vsi. Je na rozhodnutí uchádzača kam vyvezie a uskladní stavebný odpad. Verejný obstarávateľ požaduje predložiť doklady o nakladaní s odpadmi.
Verejný obstarávateľ zároveň upozorňuje záujemcov, že žiadosť o vysvetlenie bola prijatá v lehote kratšej ako 3 pracovné dní pred uplynutím lehoty na predkladanie ponúk a vysvetlenie nemá vplyv na prípravu ponuky.
16.04.2021 11:51:29 Otvoriť celú žiadosť
Otázka č. 1 
Ďakujeme za odpovede na naše
otázky. Pri prezeraní Zmluvy po
úprave máme ešte pochybnosť
týkajúcu sa bankovej záruky. K
ustanoveniu 5.1 návrhu Zmluvy o
dielo, ktoré obsahuje požiadavku
na zloženie kaucie a dáva
možnosť nahradenia depozitu
bankovou zárukou takto:
„Zhotoviteľ môže namiesto
depozitu predložiť
objednávateľovi neodvolateľnú
bankovú záruku vystavenú bankou
najneskôr ku dňu účinnosti
tejto Zmluvy.“ Môže verejný
obstarávateľ upraviť predmetné
ustanovenie z dôvodu, že presný
dátum účinnosti Zmluvy nie je
zrejmý takto: „Zhotoviteľ
môže namiesto depozitu
predložiť objednávateľovi
neodvolateľnú bankovú záruku
vystavenú bankou najneskôr do 14
dní odo dňa nadobudnutia
účinnosti tejto zmluvy.“ Resp.
vysvetliť, či bude akceptovať
predloženie bankovej záruky v
rovnakej lehote ako zloženie
depozitu.
09.04.2021 13:04:37
Otázka č. 1:
Ďakujeme za odpovede na naše otázky. Pri prezeraní Zmluvy po úprave máme ešte pochybnosť týkajúcu sa bankovej záruky. K ustanoveniu 5.1 návrhu Zmluvy o dielo, ktoré obsahuje požiadavku na zloženie kaucie a dáva možnosť nahradenia depozitu bankovou zárukou takto: „Zhotoviteľ môže namiesto depozitu predložiť objednávateľovi neodvolateľnú bankovú záruku vystavenú bankou najneskôr ku dňu účinnosti tejto Zmluvy.“ Môže verejný obstarávateľ upraviť predmetné ustanovenie z dôvodu, že presný dátum účinnosti Zmluvy nie je zrejmý takto: „Zhotoviteľ môže namiesto depozitu predložiť objednávateľovi neodvolateľnú bankovú záruku vystavenú bankou najneskôr do 14 dní odo dňa nadobudnutia účinnosti tejto zmluvy.“ Resp. vysvetliť, či bude akceptovať predloženie bankovej záruky v rovnakej lehote ako zloženie depozitu.
 
Odpoveď č. 1:
Verejný obstarávateľ upravil znenie bodu 5.1 Zmluvy o dielo nasledovne:
5.1 Zhotoviteľ sa zaväzuje zložiť depozit  10 % z celkovej ceny diela bez DPH, na bankový účet Objednávateľa a to najneskôr do 14 dní odo dňa nadobudnutia účinnosti tejto zmluvy. Depozit je určený na zabezpečenie náhrady škody a finančných nárokov Objednávateľa, ktoré mu vzniknú v prípade porušenia zmluvných povinností v zmysle tejto zmluvy, a ktorej porušenie zakladá nárok na náhradu škody alebo iný finančný nárok pre Objednávateľa, Objednávateľ má právo uspokojiť svoj nárok z hodnoty depozitu. Objednávateľ sa zaväzuje vrátiť Zhotoviteľovi depozit v plnej výške alebo jeho alikvotnú časť do dvoch mesiacov od prevzatia diela. Zhotoviteľ nemá právo požadovať vrátenie depozitu počas trvania zmluvného vzťahu. Zhotoviteľ môže namiesto depozitu predložiť objednávateľovi neodvolateľnú bankovú záruku vystavenú bankou najneskôr do 14 dní odo dňa nadobudnutia účinnosti tejto zmluvy. Zhotoviteľ je povinný zabezpečiť predĺženie neodvolateľnej bankovej záruky najneskôr do 20 dní pred uplynutím trvajúcej bankovej záruky a doručiť záručnú listinu objednávateľovi, v prípade, ak dôjde k predlženia termínu realizácie diela, prípadne poskytnúť novú neodvolateľnú bankovú záruku za rovnakých podmienok uvedených v tomto bode, najneskôr však ku dňu uplynutiu trvania prvej bankovej záruky.
14.04.2021 15:35:29 Otvoriť celú žiadosť
Dobrý deň.
Otázka:
Verejný obstarávateľ uvádza v
rámci realizácie predmetnej
stavby požadované typy asfaltov:
AC 11 O v pruhu š. do 3 m z
nemodifik. asfaltu tr.I, a taktiež

AC 22 L v pruhu š. do 3m z
nemodifik. asfaltu tr.I.
Nakoľko predmetné označenie
asfaltov si navzájom odporuje,
uchádzač žiada o špecifikáciu,
prípadne  o úpravu špecifikácie
daných asfaltov na modifikovaný
I. tr alebo nemodifikovaný II.
triedy.
Nakoľko sa jedná taktiež o
kľúčový stavebný materiál, je
daná informácia kľúčová pre
uchádzača.
09.04.2021 11:03:40
Otázka č. 1:
Verejný obstarávateľ uvádza v rámci realizácie predmetnej stavby požadované typy asfaltov: AC 11 O v pruhu š. do 3 m z nemodifik. asfaltu tr.I, a taktiež  AC 22 L v pruhu š. do 3m z nemodifik. asfaltu tr.I. Nakoľko predmetné označenie asfaltov si navzájom odporuje, uchádzač žiada o špecifikáciu, prípadne  o úpravu špecifikácie daných asfaltov na modifikovaný I. tr alebo nemodifikovaný II. triedy. Nakoľko sa jedná taktiež o kľúčový stavebný materiál, je daná informácia kľúčová pre uchádzača.
 
Odpoveď č. 1:
Na základe toho, že ide o miestnu komunikáciu, na ktorej sa nepredpokladá vysoké dopravné zaťaženie, je možné zhotoviť obrusnú a ložnú vrstvu z materiálu „KRYT Z ASFALTOBETÓNU ACo-11- II  - 50 mm a ASFALTOBETÓN ACP 22 – II 70 mm“,  tak ako je uvedené v technickej správe a výkaze výmer.
Vo výkrese 6-Vzorové priečne rezy je popis materiálu uvedený nesprávne. Za chybu sa ospravedlňujeme.  Na kvalitu asfaltovej zmesi sú kladené štandardné kvalitatívne požiadavky v zmysle normy STN EN 13108-1.
14.04.2021 15:30:05 Otvoriť celú žiadosť
Dobrý deň
v prílohe predkladáme žiadosť o
vysvetlenie SP.
Otázky Levoča-Levočské Lúky
Otázka č. 1
Verejný obstarávateľ poskytol v
súťažných podkladoch v časti
E. Opis predmetu zákazky, uvádza
nasledovné:
„Výmery položiek uvedené vo
výkaze výmer sú spracované
podľa projektovej dokumentácie a
uvádzajú sa pre zabezpečenie
spoločnej základne pre prípravu
ponúk v rámci verejnej súťaže.
Všetky práce,
služby, činnosti požadované v
súťažných podkladoch na
realizáciu predmetu zákazky,
ktoré nie sú
výslovne uvedené alebo
nevyplývajú priamo z textu popisu
položiek Výkazu výmer je
Zhotoviteľ
povinný zahrnúť do Ceny
diela.“
V zmysle metodického usmernenia
č. 14355-5000/2017
„Zodpovednosť za podrobný opis
predmetu zákazky, vrátane
dodržania súladu jednotlivých
častí súťažných podkladov
(tzn. výkresovej a textovej časti
projektovej dokumentácie),
prostredníctvom ktorých sa táto
povinnosť zabezpečuje, je na
verejnom obstarávateľovi
/obstarávateľovi“ a taktiež,
„Vzhľadom na to, že
skutočnosti obsiahnuté vo výkaze
výmer predstavujú dôležitú
súčasť podrobného opisu
predmetu zákazky, je na mieste
vzhľadom na dosiahnutie
úspešného výsledku verejného
obstarávania jeho zahrnutie do
príslušnej časti súťažných
podkladov. Zároveň možno
takýmto prístupom efektívne
zabezpečiť vzájomnú
porovnateľnosť predložených
ponúk.“
Žiadame verejného obstarávateľa
o potvrdenie, že verejný
obstarávateľ preberá
zodpovednosť za úplnosť a
správnosť predloženého výkazu
výmer v nadväznosti na
výkresovú a textovú časť
projektovej dokumentácie, čím
docieli vzájomnú porovnateľnosť
všetkých predložených ponúk v
zmysle ním predloženého výkazu
výmer.
18.03.2021 16:19:33
Otázka č. 1:
Dobrý deň v prílohe predkladáme žiadosť o vysvetlenie SP. Otázky Levoča-Levočské Lúky Otázka č. 1 Verejný obstarávateľ poskytol v súťažných podkladoch v časti E. Opis predmetu zákazky, uvádza nasledovné: „Výmery položiek uvedené vo výkaze výmer sú spracované podľa projektovej dokumentácie a uvádzajú sa pre zabezpečenie spoločnej základne pre prípravu ponúk v rámci verejnej súťaže. Všetky práce, služby, činnosti požadované v súťažných podkladoch na realizáciu predmetu zákazky, ktoré nie sú výslovne uvedené alebo nevyplývajú priamo z textu popisu položiek Výkazu výmer je Zhotoviteľ povinný zahrnúť do Ceny diela.“ V zmysle metodického usmernenia č. 14355-5000/2017 „Zodpovednosť za podrobný opis predmetu zákazky, vrátane dodržania súladu jednotlivých častí súťažných podkladov (tzn. výkresovej a textovej časti projektovej dokumentácie), prostredníctvom ktorých sa táto povinnosť zabezpečuje, je na verejnom obstarávateľovi /obstarávateľovi“ a taktiež, „Vzhľadom na to, že skutočnosti obsiahnuté vo výkaze výmer predstavujú dôležitú súčasť podrobného opisu predmetu zákazky, je na mieste vzhľadom na dosiahnutie úspešného výsledku verejného obstarávania jeho zahrnutie do príslušnej časti súťažných podkladov. Zároveň možno takýmto prístupom efektívne zabezpečiť vzájomnú porovnateľnosť predložených ponúk.“ Žiadame verejného obstarávateľa o potvrdenie, že verejný obstarávateľ preberá zodpovednosť za úplnosť a správnosť predloženého výkazu výmer v nadväznosti na výkresovú a textovú časť projektovej dokumentácie, čím docieli vzájomnú porovnateľnosť všetkých predložených ponúk v zmysle ním predloženého výkazu výmer.
 
Odpoveď č. 1:
Verejný obstarávateľ preberá zodpovednosť za úplnosť a správnosť predloženého výkazu výmer v nadväznosti na výkresovú a textovú časť projektovej dokumentácie, čím docieli vzájomnú porovnateľnosť všetkých predložených ponúk v zmysle ním predloženého výkazu výmer.
07.04.2021 15:34:51 Otvoriť celú žiadosť
Otázka č. 1 
K ustanoveniu 5.1 návrhu Zmluvy o
dielo, ktoré obsahuje požiadavku
na zloženie kaucie. V zmysle tohto
ustanovenia je vrátenie kaucie
naviazané na právoplatnosť
kolaudačného rozhodnutia
(„Objednávateľ sa zaväzuje
vrátiť Zhotoviteľovi depozit v
plnej výške alebo jeho alikvotnú
časť do konca mesiaca, ktorý
nasleduje po mesiaci, kedy
nadobudlo právoplatnosť posledné
kolaudačné rozhodnutie týkajúce
sa diela.“). V bežnej praxi sa
záruka na vykonanie diela
poskytuje do doby odovzdania diela.
Poukazujeme na skutočnosť, že
právoplatnosť kolaudačného
rozhodnutia nie je v kompetencii
zhotoviteľa a preto navrhujeme
úpravu tejto vety takto:
„Objednávateľ sa zaväzuje
vrátiť Zhotoviteľovi depozit v
plnej výške alebo jeho alikvotnú
časť do konca mesiaca, ktorý
nasleduje po mesiaci, v ktorom bolo
dielo prevzaté
objednávateľom.“ Upraví
verejný obstarávateľ návrh
Zmluvy o dielo?
12.03.2021 07:32:53
Otázka č. 1:
K ustanoveniu 5.1 návrhu Zmluvy o dielo, ktoré obsahuje požiadavku na zloženie kaucie. V zmysle tohto ustanovenia je vrátenie kaucie naviazané na právoplatnosť kolaudačného rozhodnutia („Objednávateľ sa zaväzuje vrátiť Zhotoviteľovi depozit v plnej výške alebo jeho alikvotnú časť do konca mesiaca, ktorý nasleduje po mesiaci, kedy nadobudlo právoplatnosť posledné kolaudačné rozhodnutie týkajúce sa diela.“). V bežnej praxi sa záruka na vykonanie diela poskytuje do doby odovzdania diela. Poukazujeme na skutočnosť, že právoplatnosť kolaudačného rozhodnutia nie je v kompetencii zhotoviteľa a preto navrhujeme úpravu tejto vety takto: „Objednávateľ sa zaväzuje vrátiť Zhotoviteľovi depozit v plnej výške alebo jeho alikvotnú časť do konca mesiaca, ktorý nasleduje po mesiaci, v ktorom bolo dielo prevzaté objednávateľom.“ Upraví verejný obstarávateľ návrh Zmluvy o dielo?
 
Odpoveď č. 1:
Bod 5.1 Zmluvy o dielo bude upravený nasledovne:“ Zhotoviteľ sa zaväzuje zložiť depozit  10 % z celkovej ceny diela bez DPH, na bankový účet Objednávateľa a to najneskôr do 14 dní odo dňa nadobudnutia účinnosti tejto zmluvy. Depozit je určený na zabezpečenie náhrady škody a finančných nárokov Objednávateľa, ktoré mu vzniknú v prípade porušenia zmluvných povinností v zmysle tejto zmluvy, a ktorej porušenie zakladá nárok na náhradu škody alebo iný finančný nárok pre Objednávateľa, Objednávateľ má právo uspokojiť svoj nárok z hodnoty depozitu. Objednávateľ sa zaväzuje vrátiť Zhotoviteľovi depozit v plnej výške alebo jeho alikvotnú časť do dvoch mesiacov od prevzatia diela. Zhotoviteľ nemá právo požadovať vrátenie depozitu počas trvania zmluvného vzťahu. Zhotoviteľ môže namiesto depozitu predložiť objednávateľovi neodvolateľnú bankovú záruku vystavenú bankou najneskôr ku dňu účinnosti tejto Zmluvy. Zhotoviteľ je povinný zabezpečiť predĺženie neodvolateľnej bankovej záruky najneskôr do 20 dní pred uplynutím trvajúcej bankovej záruky a doručiť záručnú listinu objednávateľovi, v prípade, ak dôjde k predlženia termínu realizácie diela, prípadne poskytnúť novú neodvolateľnú bankovú záruku za rovnakých podmienok uvedených v tomto bode, najneskôr však ku dňu uplynutiu trvania prvej bankovej záruky“.
07.04.2021 15:31:32 Otvoriť celú žiadosť
Otázka č. 1 
K ustanoveniu 2.4 písm. o) návrhu
Zmluvy o dielo, v zmysle ktorého
sa za súčasť diela považuje aj
táto činnosť, citujeme: „o)
odvoz a uloženie prebytočného
výkopu, vybúraných  hmôt a
stavebnej sute na skládku vrátane
poplatku za uskladnenie, vedenie
priebežnej evidencie odpadov
vzniknutých pri stavebnej
činnosti, predloženie  dokladov o
ich neškodlivom
zneškodňovaní,“. Súčasne
výkaz výmer obsahuje položku
poplatok za skladovanie (napr.
položka 14 pre
SO-01-Komunikácie). Avšak
ustanovenie 6.56 návrhu Zmluvy o
dielo, hovorí: „Zhotoviteľ
zabezpečí uloženie stavebnej
sute na organizovanú skládku
odpadu a vybúrané materiály
vhodné na recykláciu (druhotné
suroviny) odovzdá do
príslušných zberných surovín.
Doklady o  uložení odpadu
predloží  objednávateľovi v
priebežne počas realizácie
diela.“ Môže verejný
obstarávateľ vysvetliť ako má
uchádzač postupovať pri
nacenení položky poplatok za
skladovanie, ak sa časť odpadov
môže využiť na recykláciu?
Upraví verejný obstarávateľ
primerane ustanovenie 2.4 tak aby
bolo v súlade s ustanovením 6.56
návrhu Zmluvy o dielo?
11.03.2021 11:58:13
Otázka č. 1:
K ustanoveniu 2.4 písm. o) návrhu Zmluvy o dielo, v zmysle ktorého sa za súčasť diela považuje aj táto činnosť, citujeme: „o) odvoz a uloženie prebytočného výkopu, vybúraných  hmôt a stavebnej sute na skládku vrátane poplatku za uskladnenie, vedenie priebežnej evidencie odpadov vzniknutých pri stavebnej činnosti, predloženie  dokladov o ich neškodlivom zneškodňovaní,“. Súčasne výkaz výmer obsahuje položku poplatok za skladovanie (napr. položka 14 pre SO-01-Komunikácie). Avšak ustanovenie 6.56 návrhu Zmluvy o dielo, hovorí: „Zhotoviteľ zabezpečí uloženie stavebnej sute na organizovanú skládku odpadu a vybúrané materiály vhodné na recykláciu (druhotné suroviny) odovzdá do príslušných zberných surovín. Doklady o  uložení odpadu predloží  objednávateľovi v priebežne počas realizácie diela.“ Môže verejný obstarávateľ vysvetliť ako má uchádzač postupovať pri nacenení položky poplatok za skladovanie, ak sa časť odpadov môže využiť na recykláciu? Upraví verejný obstarávateľ primerane ustanovenie 2.4 tak aby bolo v súlade s ustanovením 6.56 návrhu Zmluvy o dielo?
 
Odpoveď č. 1:
Znenie bodu 2.4 Zmluvy o dielo ostávan nezmené.
Bod 6.56 bude upravený nasledovne: „Zhotoviteľ zabezpečí uloženie stavebnej sute na organizovanú skládku odpadu. Doklady o  uložení odpadu predloží  objednávateľovi v priebežne počas realizácie diela.“
Uchádzač nacení položky Výkazu Výmer.
07.04.2021 15:28:04 Otvoriť celú žiadosť
Žiadame VO o vysvetlenie
nasledujúcej otázky
Na základe prílohy
F.3-Príloha-Zmluva o dielo sa
nachádza v článku II.Dielo v
bode 2.2 Príloha č.7 ktorú je
potrebné dokladať prílohou
F.10-Príloha- Svetelno –
technický výpočet. Po odbornej
konzultácii s renomovaným
technikom máme nasledujúcu
otázku: Je potrebné odovzdať aj
túto prlílohu F.10 -Príloha-
Svetelno-technický výpočet,
keďže všetky podrobné
informácie výpočty + doplnkové
informácie sú obsiahnuté vo
výpočte, ktorý bude nami
doložený bez spomínanej
prílohy? Akceptuje VO túto
variantu odovzdania a dokladovania
prílohy F.10-Príloha- Svetelno
– technický výpočet ?
11.03.2021 07:37:49
Otázka č. 1:
Žiadame VO o vysvetlenie nasledujúcej otázky Na základe prílohy F.3-Príloha-Zmluva o dielo sa nachádza v článku II.Dielo v bode 2.2 Príloha č.7 ktorú je potrebné dokladať prílohou F.10-Príloha- Svetelno – technický výpočet. Po odbornej konzultácii s renomovaným technikom máme nasledujúcu otázku: Je potrebné odovzdať aj túto prlílohu F.10 -Príloha- Svetelno-technický výpočet, keďže všetky podrobné informácie výpočty + doplnkové informácie sú obsiahnuté vo výpočte, ktorý bude nami doložený bez spomínanej prílohy? Akceptuje VO túto variantu odovzdania a dokladovania prílohy F.10-Príloha- Svetelno – technický výpočet ?
 
Odpoveď č. 1:
Úspešný uchádzač bude prílohu č. 7 Zmluvy o dielo dokladovať prílohou č. 10 Svetelno – technický výpočet, ktorá bude súčasťou jeho ponuky.
30.03.2021 13:59:21 Otvoriť celú žiadosť
Otázka:
1.	V „Súťažných podkladoch“
na str. 12, bod č.1: „Detailná
technická a cenová
špecifikácia“ – je uvedené,
že zhotoviteľ doplní Prílohu E.
2 o identifikáciu konkrétnych
výrobkov ponúkaných
uchádzačom. Žiadame verejného
obstarávateľa o doplnenie tejto
prílohy v požadovanom formáte s
bližšou špecifikáciou svojej
požiadavky a so zadefinovaním
položiek, ku ktorým požaduje
túto technickú špecifikáciu.
Každý materiál je výrobok? Ako
je to myslené?

2.	V „Súťažných podkladoch“
na str. 12, bod č.1: „Detailná
technická a cenová
špecifikácia“ – je uvedené,
že zhotoviteľ doplní Prílohu E.
2 o identifikáciu konkrétnych
výrobkov ponúkaných
uchádzačom. Žiadame verejného
obstarávateľa potvrdenie, či je
nevyhnutné potvrdzovať aj
výrobky, ktoré sú v zhode s
výkazom výmer vrátane
materiálov použitých na
elektroinštalácie.

3.	„Súťažných podkladoch“
na str. 12, bod č.4: „Svetelno
– technický výpočet“ –
Tento výpočet je nutné
prikladať do súťaže? Nemal by
ho dodať už len úspešný
uchádzač, keďže sa za neho
platí?
09.03.2021 09:55:52
Otázka č.: 1:
V „Súťažných podkladoch“ na str. 12, bod č.1: „Detailná technická a cenová špecifikácia“ – je uvedené, že zhotoviteľ doplní Prílohu E. 2 o identifikáciu konkrétnych výrobkov ponúkaných uchádzačom. Žiadame verejného obstarávateľa o doplnenie tejto prílohy v požadovanom formáte s bližšou špecifikáciou svojej požiadavky a so zadefinovaním položiek, ku ktorým požaduje túto technickú špecifikáciu. Každý materiál je výrobok? Ako je to myslené?  
Odpoveď č. 1:
Verejný obstarávateľ žiada záujemcov, aby venovali pozornosť každej položke výkazu výmer, ktorý je výrobkom, vrátane materiálov a identifikovali konkrétny výrobok resp. materiál, alebo uviedli informáciu, že hodlajú dodať zhodný výrobok resp. materiál od toho istého výrobcu, ak súťažné podklady obsahujú definíciu konkrétneho výrobku alebo materiálu.
 
Otázka č. 2:
V „Súťažných podkladoch“ na str. 12, bod č.1: „Detailná technická a cenová špecifikácia“ – je uvedené, že zhotoviteľ doplní Prílohu E. 2 o identifikáciu konkrétnych výrobkov ponúkaných uchádzačom. Žiadame verejného obstarávateľa potvrdenie, či je nevyhnutné potvrdzovať aj výrobky, ktoré sú v zhode s výkazom výmer vrátane materiálov použitých na elektroinštalácie.  3. „Súťažných podkladoch“ na str. 12, bod č.4: „Svetelno – technický výpočet“ – Tento výpočet je nutné prikladať do súťaže? Nemal by ho dodať už len úspešný uchádzač, keďže sa za neho platí?
Odpoveď č. 2:
Svetelno-technický výpočet je nevyhnutným podkladom na vyhodnotenie splnenia požiadaviek na predmet zákazky vo vzťahu k navrhnutým svetelným technológiám.
30.03.2021 13:56:48 Otvoriť celú žiadosť
1.       Verejný obstarávateľ
uvádza v návrhu zmluvy o dielo,
Čl. II. Dielo, bod 2.4 Súčasťou
diela sú tiež tieto činnosti:
„e) vykonanie všetkých
nevyhnutných prieskumov nutných
pre riadne vykonanie a dokončenie
diela.“
 
Uchádzačovi nie je známa potreba
dodatočných prieskumov, preto
požaduje verejného
obstarávateľa  o upresnenie
daného bodu, o aké práce by sa
malo jednať, aby dokázal
zohľadniť prípadné náklady
spojené s daným bodom.
 
2.       Verejný obstarávateľ
ďalej uvádza v návrhu zmluvy o
dielo, Čl. II. Dielo, bod 2.4
Súčasťou diela sú tiež tieto
činnosti:
„j) zaistenie prístupov a
príjazdov k nehnuteľnostiam po
dohode s vlastníkmi (všetky
prípadné škody na
nehnuteľnostiach pri realizácii
stavby hradí zhotoviteľ),
uvedenie všetkých povrchov
dotknutých stavbou do pôvodného
stavu (zeleň, priekopy, a pod.),
k) zaistenie plynulého koridoru
pre peších v minimálnej šírke
1,5 m s výnimkou nevyhnutnej doby,
počas ktorej z dôvodu realizácie
diela a dodržania technologického
postupu, nie je možné tento
sprístupniť,
l) zhotoviteľ berie na vedomie,
že osoby špecifikované v písm.
j), k) tohto článku sú
oprávnené sa pohybovať po
stavenisku na miestach na to
určených zhotoviteľom, „
 
Uchádzač na základe daných
požiadaviek má zato, že
predmetné pozemky, ktoré sú
určené na výstavbu sú vo
výhradnom vlastníctve verejného
obstarávateľa a sú
majetkoprávne vysporiadané.
Uchádzač chápe, že bude
potrebné sprístupniť vchody ku
jednotlivým domom, no nemôže
prebrať zodpovednosť za osoby,
ktoré budú prechádzať
staveniskom. Dané osoby nebudú
zaškolené o bezpečnosti
organizácie výstavby. Preto im
bude vyhradený priestor pre
bezpečný prechod k domom, ale z
hľadiska bezpečnosti uchádzač
nemôže prebrať zodpovednosť.
Uchádzač má zato, že
realizáciou diela nezasahuje do
súkromných pozemkov, kde by mal
hradiť škodu spôsobenú
súkromným osobám...
 
3.       Verejný obstarávateľ
ďalej uvádza v návrhu zmluvy o
dielo, Čl. II. Dielo, bod 2.4
Súčasťou diela sú tiež tieto
činnosti:
 
„o) odvoz a uloženie
prebytočného výkopu,
vybúraných  hmôt a stavebnej
sute na skládku vrátane poplatku
za uskladnenie, vedenie priebežnej
evidencie odpadov vzniknutých pri
stavebnej činnosti, predloženie 
dokladov o ich neškodlivom
zneškodnení,“
 
Uchádzač navrhuje zameniť danú
textáciu v danom znení:
o)odvoz a uloženie prebytočného
výkopu, vybúraných  hmôt a
stavebnej sute na skládku vrátane
poplatku za uskladnenie, vedenie
priebežnej evidencie odpadov
vzniknutých pri stavebnej
činnosti, predloženie  dokladov o
 nakladaní s nimi v súlade s
relevantnou legislatívou, 
 
4.       Verejný obstarávateľ
ďalej uvádza v návrhu zmluvy o
dielo, Čl. V. Platobné podmienky
a fakturácia, bod 5.5
5.5   „Na základe súpisu
vykonaných prác, ktorý je
odsúhlasený postupom podľa
predchádzajúceho bodu tohto
článku zmluvy, má zhotoviteľ
právo vyhotoviť faktúru so
všetkými zákonom a zmluvou
stanovenými náležitosťami.
Objednávateľ uhradí dohodnutú
cenu diela v súlade s podmienkami
dohodnutými v tejto zmluve na
základe čiastkových faktúr
(vyhotovovaných každé tri
mesiace alebo za iné obdobie
podľa dohody zmluvných strán) a
vyúčtovacej (konečnej) faktúry.
Ceny prác a dodávok vo faktúre
musia súhlasiť s oceneným
výkazom výmer, resp. s prílohou
príslušného dodatku k tejto
zmluve, ktorým budú dohodnuté
ceny prípadných naviac prác,
prác menej,  resp. iných zmien
diela. Zmluvné strany sa dohodli,
že lehota splatnosti faktúry je
do 60 dní od jej doručenia
objednávateľovi. Zhotoviteľ
berie na vedomie spôsob
financovania diela s príspevkom z
EŠIF – predfinancovanie. Úhrada
faktúr podlieha kontrole
oprávnenosti výdavkov
poskytovateľom financovania,
pričom každá faktúra bude
uhradená až po ukončení tejto
kontroly. Ak posledný deň lehoty
splatnosti faktúry pripadne na
sobotu, nedeľu alebo sviatok, je
posledným dňom lehoty
najbližší nasledujúci pracovný
deň. Objednávateľ je oprávnený
bez zaplatenia vrátiť
zhotoviteľovi faktúru, ktorá
neobsahuje zákonom a zmluvou
dohodnuté náležitosti,
dohodnutú prílohu alebo je
vyhotovená v rozpore s touto
zmluvou alebo všeobecne
záväznými právnymi predpismi,
platným zákonom o dani z pridanej
hodnoty, pričom sa zastavuje
plynutie lehoty splatnosti
faktúry. Po doručení riadne
vyhotovenej faktúry
objednávateľovi začína plynúť
nová lehota splatnosti faktúry.
Za deň splnenia finančného
záväzku sa považuje deň
odpísania sumy peňažného
záväzku z účtu objednávateľa
v prospech účtu zhotoviteľa,
ktorý je uvedený v tejto zmluve.
V bankovom styku budú používané
variabilné symboly uvedené na
príslušnej faktúre. Fakturácia
sa bude vykonávať po položkách
v zmysle oceneného výkazu výmer.
Fakturovaná suma sa zaokrúhľuje
na dve desatinné miesta, t.j. na
centy. V prípade, že v súpise
budú uvedené hodinové sadzby,
musí byť v prílohe podrobne
rozpísané, aké vykonávané
činnosti a s akým počtom hodín
sa fakturujú. „
 
Uchádzač žiada verejného
obstarávateľa o presnú
špecifikáciu platobných
podmienok, nakoľko z predmetného
bodu nie je jednoznačne zrejmé,
ako bude fakturácia prebiehať a v
akom časovom intervale je
uchádzať oprávnený vystaviť
faktúru. Uchádzač žiada o zmenu
textácie predmetného bodu.
               Žiadame verejného
obstarávateľa o opravu textu v
bode 5.5 ZoD  , uvedeného v
zátvorke, 
               takto :  (
vyhotovených každý mesiac  a to
na základe súpisu vykonaných
prác v zmysle                     
 bodu 5.3   ZoD ).
               
5.       Verejný obstarávateľ
ďalej uvádza v návrhu zmluvy o
dielo, Čl. VI. Podmienky vykonania
predmetu zmluvy, bod 6.34
 
„6.34     Zhotoviteľ si
zabezpečí na svoje náklady
dostatočné dodatočné plochy
mimo staveniska, ktoré potrebuje
pre účely vykonania diela v
prípade, že plocha staveniska
odovzdaná objednávateľom je
nepostačujúca.“
Uchádzač na základe daných
požiadaviek má zato, že
predmetné pozemky, ktoré sú
určené na výstavbu sú vo
výhradnom vlastníctve verejného
obstarávateľa a sú
majetkoprávne vysporiadané.
Uchádzač vynaloží maximálnu
snahu pri realizácii diela v
rozsahu mu odovzdanom
objednávateľom, no uchádzač
nemôže realizovať práce na
súkromných pozemkoch, ktoré
verejný obstarávateľ
nevysporiadal.
 
6.       Verejný obstarávateľ
ďalej uvádza v návrhu zmluvy o
dielo, Čl. XI. Zmluvné pokuty.
 
Uchádzač žiada verejného
obstarávateľa o zníženie
predmetných pokút, ktoré sú k
danému predmetu realizácie
neadekvátne navýšené.
08.03.2021 11:45:38
Otázka č. 1
Verejný obstarávateľ uvádza v návrhu zmluvy o dielo, Čl. II. Dielo, bod 2.4 Súčasťou diela sú tiež tieto činnosti: „e) vykonanie všetkých nevyhnutných prieskumov nutných pre riadne vykonanie a dokončenie diela.“   Uchádzačovi nie je známa potreba dodatočných prieskumov, preto požaduje verejného obstarávateľa  o upresnenie daného bodu, o aké práce by sa malo jednať, aby dokázal zohľadniť prípadné náklady spojené s daným bodom.   
Odpoveď č. 1
Verejnému obstarávateľovi nie je známa potreba dodatočných prieskumov a z uvedeného dôvodu vylúči tento bod zo zmluvy.
 
Otázka č. 2
Verejný obstarávateľ ďalej uvádza v návrhu zmluvy o dielo, Čl. II. Dielo, bod 2.4 Súčasťou diela sú tiež tieto činnosti: „j) zaistenie prístupov a príjazdov k nehnuteľnostiam po dohode s vlastníkmi (všetky prípadné škody na nehnuteľnostiach pri realizácii stavby hradí zhotoviteľ), uvedenie všetkých povrchov dotknutých stavbou do pôvodného stavu (zeleň, priekopy, a pod.), k) zaistenie plynulého koridoru pre peších v minimálnej šírke 1,5 m s výnimkou nevyhnutnej doby, počas ktorej z dôvodu realizácie diela a dodržania technologického postupu, nie je možné tento sprístupniť, l) zhotoviteľ berie na vedomie, že osoby špecifikované v písm. j), k) tohto článku sú oprávnené sa pohybovať po stavenisku na miestach na to určených zhotoviteľom, „   Uchádzač na základe daných požiadaviek má zato, že predmetné pozemky, ktoré sú určené na výstavbu sú vo výhradnom vlastníctve verejného obstarávateľa a sú majetkoprávne vysporiadané. Uchádzač chápe, že bude potrebné sprístupniť vchody ku jednotlivým domom, no nemôže prebrať zodpovednosť za osoby, ktoré budú prechádzať staveniskom. Dané osoby nebudú zaškolené o bezpečnosti organizácie výstavby. Preto im bude vyhradený priestor pre bezpečný prechod k domom, ale z hľadiska bezpečnosti uchádzač nemôže prebrať zodpovednosť. Uchádzač má zato, že realizáciou diela nezasahuje do súkromných pozemkov, kde by mal hradiť škodu spôsobenú súkromným osobám...   
Odpoveď č. 2
Pozemky, na ktorých bude dielo realizované  sú vo výlučnom vlastníctve verejného obstarávateľa. Uvedené ustanovenia pojednávajú o povinnosti zhotoviteľa zabezpečiť prístup a príjazd k nehnuteľnostiam po dohode s ich vlastníkmi. Bez ohľadu na uvedené ustanovenie zakotvené v zmluve, by vznikla zhotoviteľovi zodpovednosť za škodu spôsobenú na akejkoľvek nehnuteľnosti porušením právnej povinnosti z jeho strany.
Zároveň je zhotoviteľ povinný zaistiť koridor pre peších a riadnym spôsobom ho označiť a berie na vedomie, že tieto osoby sú oprávnené chodiť len po týchto vyznačených miestach. Zhotoviteľ automaticky nepreberá zodpovednosť za konanie tretích osôb.
 
Otázka č. 3
Verejný obstarávateľ ďalej uvádza v návrhu zmluvy o dielo, Čl. II. Dielo, bod 2.4 Súčasťou diela sú tiež tieto činnosti:   „o) odvoz a uloženie prebytočného výkopu, vybúraných  hmôt a stavebnej sute na skládku vrátane poplatku za uskladnenie, vedenie priebežnej evidencie odpadov vzniknutých pri stavebnej činnosti, predloženie  dokladov o ich neškodlivom zneškodnení,“   Uchádzač navrhuje zameniť danú textáciu v danom znení: o)odvoz a uloženie prebytočného výkopu, vybúraných  hmôt a stavebnej sute na skládku vrátane poplatku za uskladnenie, vedenie priebežnej evidencie odpadov vzniknutých pri stavebnej činnosti, predloženie  dokladov o  nakladaní s nimi v súlade s relevantnou legislatívou,    
Odpoveď č. 3
Verejný obstarávateľ upraví text bodu 2.4 - „o) odvoz a uloženie prebytočného výkopu, vybúraných  hmôt a stavebnej sute na skládku vrátane poplatku za uskladnenie, vedenie priebežnej evidencie odpadov vzniknutých pri stavebnej činnosti, predloženie  dokladov o nakladaní s nimi v súlade s platnou legislatívou“.
 
Otázka č. 4.       
Verejný obstarávateľ ďalej uvádza v návrhu zmluvy o dielo, Čl. V. Platobné podmienky a fakturácia, bod 5.5 5.5   „Na základe súpisu vykonaných prác, ktorý je odsúhlasený postupom podľa predchádzajúceho bodu tohto článku zmluvy, má zhotoviteľ právo vyhotoviť faktúru so všetkými zákonom a zmluvou stanovenými náležitosťami. Objednávateľ uhradí dohodnutú cenu diela v súlade s podmienkami dohodnutými v tejto zmluve na základe čiastkových faktúr (vyhotovovaných každé tri mesiace alebo za iné obdobie podľa dohody zmluvných strán) a vyúčtovacej (konečnej) faktúry. Ceny prác a dodávok vo faktúre musia súhlasiť s oceneným výkazom výmer, resp. s prílohou príslušného dodatku k tejto zmluve, ktorým budú dohodnuté ceny prípadných naviac prác, prác menej,  resp. iných zmien diela. Zmluvné strany sa dohodli, že lehota splatnosti faktúry je do 60 dní od jej doručenia objednávateľovi. Zhotoviteľ berie na vedomie spôsob financovania diela s príspevkom z EŠIF – predfinancovanie. Úhrada faktúr podlieha kontrole oprávnenosti výdavkov poskytovateľom financovania, pričom každá faktúra bude uhradená až po ukončení tejto kontroly. Ak posledný deň lehoty splatnosti faktúry pripadne na sobotu, nedeľu alebo sviatok, je posledným dňom lehoty najbližší nasledujúci pracovný deň. Objednávateľ je oprávnený bez zaplatenia vrátiť zhotoviteľovi faktúru, ktorá neobsahuje zákonom a zmluvou dohodnuté náležitosti, dohodnutú prílohu alebo je vyhotovená v rozpore s touto zmluvou alebo všeobecne záväznými právnymi predpismi, platným zákonom o dani z pridanej hodnoty, pričom sa zastavuje plynutie lehoty splatnosti faktúry. Po doručení riadne vyhotovenej faktúry objednávateľovi začína plynúť nová lehota splatnosti faktúry. Za deň splnenia finančného záväzku sa považuje deň odpísania sumy peňažného záväzku z účtu objednávateľa v prospech účtu zhotoviteľa, ktorý je uvedený v tejto zmluve. V bankovom styku budú používané variabilné symboly uvedené na príslušnej faktúre. Fakturácia sa bude vykonávať po položkách v zmysle oceneného výkazu výmer. Fakturovaná suma sa zaokrúhľuje na dve desatinné miesta, t.j. na centy. V prípade, že v súpise budú uvedené hodinové sadzby, musí byť v prílohe podrobne rozpísané, aké vykonávané činnosti a s akým počtom hodín sa fakturujú. „   Uchádzač žiada verejného obstarávateľa o presnú špecifikáciu platobných podmienok, nakoľko z predmetného bodu nie je jednoznačne zrejmé, ako bude fakturácia prebiehať a v akom časovom intervale je uchádzať oprávnený vystaviť faktúru. Uchádzač žiada o zmenu textácie predmetného bodu.                Žiadame verejného obstarávateľa o opravu textu v bode 5.5 ZoD  , uvedeného v zátvorke,                 takto :  ( vyhotovených každý mesiac  a to na základe súpisu vykonaných prác v zmysle                       bodu 5.3   ZoD ).                
Odpoveď č. 4
Spôsob financovania je refundácia a z toho dôvodu bude opravené znenie bodu 5.5 Zmluvy o dielo nasledovne:
 „Na základe súpisu vykonaných prác, ktorý je odsúhlasený postupom podľa predchádzajúceho bodu tohto článku zmluvy, má zhotoviteľ právo vyhotoviť faktúru so všetkými zákonom a zmluvou stanovenými náležitosťami. Objednávateľ uhradí dohodnutú cenu diela v súlade s podmienkami dohodnutými v tejto zmluve na základe čiastkových faktúr (vyhotovovaných každé tri mesiace alebo za iné obdobie podľa dohody zmluvných strán) a vyúčtovacej (konečnej) faktúry. Ceny prác a dodávok vo faktúre musia súhlasiť s oceneným výkazom výmer, resp. s prílohou príslušného dodatku k tejto zmluve, ktorým budú dohodnuté ceny prípadných naviac prác, prác menej,  resp. iných zmien diela. Zmluvné strany sa dohodli, že lehota splatnosti faktúry je do 60 dní od jej doručenia objednávateľovi. Ak posledný deň lehoty pripadne na sobotu, nedeľu alebo sviatok, je posledným dňom lehoty najbližší nasledujúci pracovný deň. Objednávateľ je oprávnený bez zaplatenia vrátiť zhotoviteľovi faktúru, ktorá neobsahuje zákonom a zmluvou dohodnuté náležitosti, dohodnutú prílohu alebo je vyhotovená v rozpore s touto zmluvou alebo všeobecne záväznými právnymi predpismi, platným zákonom o dani z pridanej hodnoty, pričom sa zastavuje plynutie lehoty splatnosti faktúry. Po doručení riadne vyhotovenej faktúry objednávateľovi začína plynúť nová lehota splatnosti faktúry. Za deň splnenia finančného záväzku sa považuje deň odpísania sumy peňažného záväzku z účtu objednávateľa v prospech účtu zhotoviteľa, ktorý je uvedený v tejto zmluve. V bankovom styku budú používané variabilné symboly uvedené na príslušnej faktúre. Fakturácia sa bude vykonávať po položkách v zmysle oceneného výkazu výmer. Fakturovaná suma sa zaokrúhľuje na dve desatinné miesta, t.j. na centy. V prípade, že v súpise budú uvedené hodinové sadzby, musí byť v prílohe podrobne rozpísané, aké vykonávané činnosti a s akým počtom hodín sa fakturujú.“
 
Otázka č. 5
Verejný obstarávateľ ďalej uvádza v návrhu zmluvy o dielo, Čl. VI. Podmienky vykonania predmetu zmluvy, bod 6.34   „6.34     Zhotoviteľ si zabezpečí na svoje náklady dostatočné dodatočné plochy mimo staveniska, ktoré potrebuje pre účely vykonania diela v prípade, že plocha staveniska odovzdaná objednávateľom je nepostačujúca.“ Uchádzač na základe daných požiadaviek má zato, že predmetné pozemky, ktoré sú určené na výstavbu sú vo výhradnom vlastníctve verejného obstarávateľa a sú majetkoprávne vysporiadané. Uchádzač vynaloží maximálnu snahu pri realizácii diela v rozsahu mu odovzdanom objednávateľom, no uchádzač nemôže realizovať práce na súkromných pozemkoch, ktoré verejný obstarávateľ nevysporiadal.   
Odpoveď č. 5
Uvedené ustanovenie ráta s prípadnou povinnosťou zhotoviteľa zabezpečiť si v prípade potreby dodatočné plochy mimo staveniska a teda nebude povinnosťou verejného obstarávateľa ako objednávateľa takéto plochy pre zhotoviteľa zabezpečiť. Ak bude zhotoviteľovi postačovať odovzdané stavenisko, uvedené ustanovenie nebude potrebné aplikovať.
 
Otázka č. 6
Verejný obstarávateľ ďalej uvádza v návrhu zmluvy o dielo, Čl. XI. Zmluvné pokuty.   Uchádzač žiada verejného obstarávateľa o zníženie predmetných pokút, ktoré sú k danému predmetu realizácie neadekvátne navýšené.
Odpoveď č. 6
Verejný obstarávateľ trvá na pôvodnom znení Čl. XI. Zmluvné pokuty. Zmluvné pokuty sú v súlade so zákonom a  ustálenou súdnou praxou.
30.03.2021 13:51:26 Otvoriť celú žiadosť

Prihlásenie/Registrácia