Kód obstarávania | GUR000121 |
Názov obstarávania | Sanácia nelegálnej skládky v obci Jasov |
Značka obstarávania vo vestníku verejného obstarávania | 51426 - WYP |
Lehota predkladania ponúk | 08.02.2023 10:00:00 |
Otváranie ponúk | 09.02.2023 10:00:00 |
Názov verejného obstarávateľa | Obec Jasov |
Ulica | Námestie sv. Floriána 259/1 |
PSČ | 044 23 |
Mesto | Jasov |
IČO | 00 324 264 |
Kontakt | Ing.. Milan Cupra |
Telefonický kontakt | 0911561160 |
Kontaktný e-mail | obstaravac8@ultimaratio.sk |
Zverejnené vo vestníku | 274 |
Pod značkou | 51426 - WYP |
Linka na vestník | https://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznamenie/detail/587721 |
Dátum odoslania súťažných podkladov do vestníka verejného obstarávania | 2022-12-23 |
Linka profil obstarávateľa na ÚVO | https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-profilov/detail/5665 |
Linka profil zákazky na ÚVO | https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/455678 |
V tejto sekcii sú sprístupnené Súťažne podklady a sprievodná dokumentácia. V sekcii sú resp. budú sprístupňované aj doplňujúce dokumenty resp. upravené Súťažné podklady, ktoré vznikli na základe žiadosti o vysvetlenie informácií potrebných na vypracovanie ponuky, návrhu alebo na preukázanie splnenia podmienok účasti. Sekcia obsahuje záznamy o zverejnených súťažných podkladov vo forme dátumu zverejnenia, odkaz na zverejnené oznámenie ako aj odkaz na profil vereného obstarávateľa, osoby podľa § 8 resp. obstarávateľa a profil zákazky.
Evidencia oznámení obstarávateľa zverejnených na portáli IS PLUTO obsahuje záznamy o zverejnených oznámeniach vo forme dátumu a času zverejnenia a textu oznámenia.
Evidencia žiadostí o vysvetlenie súťažných podkladov a ich zodpovedania. Obsahuje dátum a čas vytvorenia žiadosti, dátum a čas odpovede na žiadosť. Ďalej tu sú zobrazené plné textácie žiadosti a odpovede na žiadosť o vysvetlenie.
Číslo žiadosti | Znenie žiadosti o vysvetlenie | Žiadosť prijatá | Text odpovede na žiadosť | Odpoveď zverejnená | |
---|---|---|---|---|---|
1 |
Dobrý deň, podmienku účasti týkajúcu sa osobného postavenia v zmysle § 32 ods. 1 písm. e) splní uchádzač, ktorý má v predmete podnikania uvedené podnikanie v oblasti nakladania s nebezpečným odpadom a podnikanie v oblasti nakladania s iným ako nebezpečným odpadom? Ďakujeme |
23.01.2023 18:35:25 |
|
23.01.2023 21:57:10 | Otvoriť celú žiadosť |
2 |
Dobrý deň, v návrhu zmluvy o dielo č. VI. bod 6.1 má uchádzač lehotu realizácie uviesť kalendárnych dňoch alebo v mesiacoch? Ďakujeme |
23.01.2023 19:06:21 |
|
23.01.2023 22:01:33 | Otvoriť celú žiadosť |
3 |
Dobrý deň, rozumieme správne, že v návrhu zmluvy o dielo bod 5.1 má uchádzač uviesť cenu za 1 tonu odpadu? Ďakujeme |
23.01.2023 19:11:27 |
|
23.01.2023 22:04:41 | Otvoriť celú žiadosť |
4 |
Dobrý deň, v zmysle súťažných podkladov časť F. sa od úspešného uchádzača bude požadovať pred podpisom zmluvy predložiť doklady o zamestnaní minimálne dvoch osôb spĺňajúcich požadované predpoklady. S ohľadom na to, že zmluva nadobudne účinnosť až po kumulatívnom splnení podmienok, navrhujeme, aby povinnosť zamestnať a predlžiť doklady o zamestnaní minimálne dvoch osôb sa viazala až na deň odovzdania miesta realizácie predmetu zmluvy. Ďakujeme |
23.01.2023 19:19:27 |
|
23.01.2023 22:13:17 | Otvoriť celú žiadosť |
5 |
Dobrý deň, v zmysle súťažných podkladov časť F. sa od úspešného uchádzača bude pred podpisom zmluvy požadovať doklad o zložení výkonovej záruky. S ohľadom na to, že zmluva s úspešným uchádzačom nadobudne účinnosť až po kumulatívnom splnení podmienok, navrhujeme, aby povinnosť predložiť výkonovú záruku sa viazala až na deň odovzdania miesta realizácie predmetu zmluvy. Ďakujeme |
23.01.2023 19:22:55 |
|
23.01.2023 22:19:32 | Otvoriť celú žiadosť |
6 |
dobrý deň poprosím vás kódy označenia odpadov podľa druhu aké sa na mieste nachádzajú. Ďakujem Hamrak |
24.01.2023 11:17:59 |
|
26.01.2023 21:53:52 | Otvoriť celú žiadosť |
7 |
Dobrý deň, v zmysle súťažných podkladov po oprave v zmysle vysvetlení zo dňa 23.01.2023 časť F. doklad o zložení výkonovej záruky – predkladá úspešný uchádzač na vyzvanie Objednávateľa do 10 dní pracovných dní po účinnosti zmluvy a na základe písomného vyzvania. V zmysle návrhu zmluvy o dielo ods. 5.6 bod 3 sa zmluvné strany dohodli, že Poskytovateľ je povinný v prípade využitia inštitútu bankovej resp. poistnej záruky verejný obstarávateľ požaduje od Poskytovateľa predložiť výkonovú bankovú (resp. poistnú) záruku vo výške 5 % z predpokladanej ceny Predmetu zmluvy bez DPH, ktorá bude platná od podpisu Zmluvy do termínu odovzdania a prevzatia predmetu Zmluvy bez vád a nedorobkov. Žiadame verejného obstarávateľa, aby upravil aj návrh zmluvy o dielo ods. 5 bod 3 a dal ho do súladu s opravenými súťažnými podkladmi. Navrhované znenie ods. 5 bod 3: "3. v prípade využitia inštitútu bankovej resp. poistnej záruky verejný obstarávateľ požaduje od Poskytovateľa predložiť výkonovú bankovú (resp. poistnú) záruku vo výške 5 % z predpokladanej ceny Predmetu zmluvy bez DPH, ktorá bude platná do termínu odovzdania a prevzatia predmetu Zmluvy bez vád a nedorobkov." |
24.01.2023 18:08:02 |
|
26.01.2023 22:08:09 | Otvoriť celú žiadosť |
8 |
Dobrý deň, k bodu 6.9. návrhu zmluvy o dielo pre odstránenie pochybností navrhujeme doplnenie poslednej vety o nárok zhotoviteľa na úhradu nevyhnutne vynaložených nákladov spojených s prerušením prác. Navrhované znenie: "6.9. ....... Objednávateľ je povinný zaplatiť Poskytovateľovi cenu za služby poskytnuté ku dňu prerušenia realizácie Predmetu zmluvy, ako aj nevyhnutne vynaložené náklady spojené s prerušením vykonávania prác." |
25.01.2023 15:11:44 |
|
26.01.2023 22:08:14 | Otvoriť celú žiadosť |
9 |
Dobrý deň, k bodu 12.1. písm. a) návrhu zmluvy o dielo navrhujeme doplnenie znenia o subjektívnu zodpovednosť poskytovateľa za nedodržanie termínu v znení: "a. Za nedodržanie termínu dokončenia Predmetu Zmluvy, resp. jeho časti, z dôvodov na strane Poskytovateľa, zmluvnú pokutu vo výške 0,5% z celkovej Ceny za Predmet Zmluvy (bez DPH) za každý začatý kalendárny deň omeškania." Ďakujeme |
25.01.2023 15:12:43 |
|
26.01.2023 22:08:19 | Otvoriť celú žiadosť |
10 |
Dobrý deň, rozumieme správne, že lehota realizácie sú 4 mesiace? Ďakujeme |
25.01.2023 15:13:55 |
|
26.01.2023 22:08:22 | Otvoriť celú žiadosť |
11 |
Dobrý deň, v zmysle súťažných podkladov časť F., ak termín ukončenia prác prekročí dátum 31.12.2022 sa úspešný uchádzač preukáže dokladom o schopnosti zhodnotiť odpad ako parameter biologicky stabilný podľa prílohy 3A vyhlášky MŽP 382/2018 Z.z.. Splní uchádzač túto podmienku, ak predloží zmluvu so subdodávateľom, ktorý odpad zhodnotí ako parameter biologicky stabilný podľa prílohy 3A vyhlášky MŽP 382/2018 Z.z.? Ďakujeme |
01.02.2023 11:50:37 |
|
01.02.2023 13:52:58 | Otvoriť celú žiadosť |
12 |
Dobrý deň, v zmysle návrhu zmluvy o dielo čl. X. bod 10.5 je záručná doba 24 mesiacov. Žiadame verejného obstarávateľa o vysvetlenie, na čo sa záručná doba vzťahuje? Ďakujeme |
01.02.2023 12:00:47 |
|
01.02.2023 14:02:29 | Otvoriť celú žiadosť |
13 |
Dobrý deň, žiadame verejného obstarávateľa, aby povinnosť zložiť garančnú záruku v zmysle čl. V. bod 5.2 návrhu zmluvy o dielo bola najneskôr v deň prevzatia diela Objednávateľom, nie do 14 dní od účinnosti zmluvy. Ďakujeme |
02.02.2023 12:10:16 |
|
02.02.2023 13:51:08 | Otvoriť celú žiadosť |
14 |
Dobrý deň, VO uvádza: 15.3 Neoddeliteľnú súčasť tejto Zmluvy tvoria prílohy a) Príloha č. 1 – Ocenený výkaz výmer b) Príloha č. 2 – Relevantná štúdia c) Príloha č. 3 – Vypracovaný časový plán realizácie predmetu Zmluvy (harmonogram) d) Príloha č. 4 – Plán zhodnotenia a likvidácie odpadu e) Príloha č. 5 – Povodňový plán zabezpečovacích prác f) Príloha č. 6 – Informácie o subdodávateľoch V zmysle bodu F. Súťažných podkladov Doplňujúce informácie, rozumieme správne, že prílohu č. 5 k ZoD predkladá až úspešný uchádzač? Taktiež prílohu č. 2 Relevantná štúdia nemusí predkladať uchádzač? Ďakujeme |
06.02.2023 13:27:55 |
|
06.02.2023 14:27:00 | Otvoriť celú žiadosť |
15 |
Podľa SP bod F Doplňujúce informácie je uvedené, že sa bude od úspešného uchádzača požadovať pred podpisom zmluvy predloženie dokumentov, citujem: "Ak termín ukončenia prác prekročí dátum 31.12.2022 sa uchádzač preukáže dokladom o schopnosti zhodnotiť odpad ako parameter biologicky stabilný podľa prílohy 3A vyhlášky MŽP 382/2018 Z.z. viď UPOZORNENIE. UPOZORNENIE: vyhláška MŽP č. 382/2018 Z. z. o skládkovaní odpadov a uskladnení odpadovej ortuti (ďalej ako „Vyhláška“), sa od 1. januára 2023 mení - od 1. januára 2023 už nebude možné uložiť na skládku zmesový odpad. Namiesto toho bude od 1. januára 2023 možné skládkovať na skládke odpadov výstup z úpravy zmesového odpadu, ktorý spĺňa parameter biologickej stability podľa prílohy č. 3a Vyhlášky" Otázka: Vzhľadom na v súčasnosti platnú legislatívu sa bude vyššie uvedená požiadavka na predloženie dokladu o schopnosti zhodnotiť odpad ako parameter biologicky stabilný podľa prílohy 3A vyhlášky MŽP 382/2018 Z.z. vyžadovať až od 01.01.2024. Preto žiadame verejného obstarávateľa o vypustenie uvedeného dokladu zo zoznamu požadovaných dokladov pred podpisom zmluvy, nakoľko ho úspešný uchádzač nemá v súčasnosti zákonnú povinnosť disponovať takýmto dokladom a reálne nemusí disponovať takýmto dokladov, takže ho nebude vedieť zabezpečiť k podpisu zmluvy. Trvá VO na tejto požiadavke? Pretože podľa platnej legislatívy bude táto povinnosť skládkovať na skládke odpadov výstup z úpravy zmesového odpadu, ktorý spĺňa parameter biologickej stability, v platnosti až od 1.1.2024 |
07.02.2023 17:22:11 |
|
07.02.2023 19:17:45 | Otvoriť celú žiadosť |
16 |
Otázka č.1: Prečo VO požaduje na preukázanie splnenia podmienok účasti osobného postavenia podľa §32, aby mal uchádzač v predmete podnikania uvedené, okrem iného, „podnikanie v oblasti nakladania s nebezpečným odpadom“, ak v rámci vysvetľovania (otázka zo dňa 24.01.2023, odpoveďou zo dňa 26.01.2023) v zmysle Rozhodnutia Okresného úradu odboru životného prostredia zo dňa 06.06.2022, ktoré sa nachádza v prílohe E.1 Súťažných podkladoch, boli stanovené katalógové čísla odpadov, ktoré nie sú označované ako nebezpečný odpad? Podľa § 38 ods. 5 zákona o verejnom obstarávaní podmienky účasti, ktoré verejný obstarávateľ a obstarávateľ určia na preukázanie splnenia finančného a ekonomického postavenia a technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti, musia byť primerané a musia súvisieť s predmetom zákazky alebo koncesie. Požiadavka VO na predmet podnikania uchádzača bola vzhľadom k tomu neprimeraná a diskriminačná a máme za to , že mala značný vplyv na obmedzenie počtu uchádzačov. Podľa §10 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ a obstarávateľ musia dodržať princíp rovnakého zaobchádzania, princíp nediskriminácie hospodárskych subjektov, princíp transparentnosti, princíp proporcionality a princíp hospodárnosti a efektívnosti. Z dôvodu odstránenia diskriminačnej požiadavky žiadame VO opravu podmienok účasti a o primeraný posun termínu predkladania ponúk. |
08.02.2023 08:34:28 |
|
08.02.2023 09:31:25 | Otvoriť celú žiadosť |
17 |
Vzhľadom k tomu, že VO vypustil požiadavku predloženie dokladu o schopnosti zhodnotiť odpad ako parameter biologicky stabilný podľa prílohy 3A vyhlášky MŽP 382/2018 Z.z. , ktorú považujeme taktiež za diskriminačnú a mohla mať značný vplyv na obmedzenie počtu uchádzačov. Podľa §10 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ a obstarávateľ musia dodržať princíp rovnakého zaobchádzania, princíp nediskriminácie hospodárskych subjektov, princíp transparentnosti, princíp proporcionality a princíp hospodárnosti a efektívnosti. V prípade kontroly sa týmto VO vystavuje prípadnému riziku zrušenia a následného opakovania procesu verejného obstarávania, prípadne krátenia nenávratného finančného príspevku z Operačného programu Ľudské zdroje. Z tohto dôvodu žiadame VO o primeraný posun termínu predkladania ponúk, aby sa zabránilo účasti obmedzenému počtu záujemcov. |
08.02.2023 08:37:20 |
|
08.02.2023 09:31:28 | Otvoriť celú žiadosť |