1. Projektová dokumentácia je vždy nadradená výkazu
výmer, pri realizácii bude treba dodržať podmienky stanovené v projektovej
dokumentácii. Vo výkaze výmer je síce uvedená položka frézovania s
uvedením šírky 1-2m, avšak dôležité pri tejto položke je celkové
množstvo, teda metre štvorcové. Ak projektová dokumentácia uvádza šírku
2,2m, je potrebné uvažovať s frézovaním šírky 2,2m aj napriek tomu, že
rozpotár pri výkaze výmer toto zahrnul do vyššie uvedenej položky.
2. V projektovej dokumentácii sú uvedené podmienky
realizácie spätných úprav, v prípade zásahu do telesa cesty III. triedy je
nutné obnoviť asfaltový kryt v celej šírke spevnenej časti vozovky, v
prípade zásahu do miestnych komunikácií v šírke polovičného profilu
cesty, teda 2,2m. Vo výkrese E.5-6.1 sú uvedené detaily samotného uloženia
do ciest.
3.Ryhu bude potrebné odvodňovať tam, kde to
zhotoviteľ pri realizácii bude potrebovať na to, aby mohol danú vetvu
kanalizácie realizovať. Pri spracovaní projektovej dokumentácií
žiaľ nebol na celej trase vykonaný IG prieskum ani nebol na celej trase v
rámci spracovania projektovej dokumentácie vykonaný výkop rýhy (možno v
Česku sa to tak robí, na Slovensku zatiaľ nie a výkop sa realizuje až pri
realizácií stavby), z toho dôvodu nie je známa hladina podzemnej vody pri
jednotlivých vetvách. Pričom hladina podzemnej vody sa môže meniť aj
závislosti na vonkajších podmienkach (iná hladiny zvyčajne býva na jar a
jeseň a iná v suchom letnom období). Takže, v prípade že pri realizácii
zhotoviteľ prác zistí, že dno ryhy je zamokknuté a alebo pod hladinou
podzemnej vody, bude nutné ryhu odvodňovať. V prípade že bude ryha suchá,
odvodnenie ryhy nebude nutné. Z toho dôvodu je vo výkaze výmer uvažované s
odvodnením ryhy v celej dĺžke kanalizácie.
4.Obdobne ako v bode 3, pri spracovaní projektovej
dokumentácií žiaľ nebol na celej trase vykonaný IG prieskum ani nebol na
celej trase v rámci spracovania projektovej dokumentácie vykonaný výkop
rýhy. Žiaľ nie sme schopný presne určiť hodinový rozsah čerpania.
Rozpočtár stavby na základe svojich skúsenosti uviedol vo výkaze výmer
daný rozsah. V prípade že skúsenosti uchádzača sú také, že bude
potrebný väčší rozsah čerpania, môže navýšiť jednotkovú cenu pri
tejto položke.
5.Výkopy jám pre pretlaky sú zahrnuté v položke
"Výkop nezapaženej jamy v hornine 3, nad 100 do 1000 m3" a
"Hĺbenie nezapažených zárezov. Príplatok za lepivosť horniny
3".
6.V prípade že bude spĺňať kvalitatívne a
environmentálne požiadavky na obsyp potrubia tak áno. V prípade recklatu o
zrne 20 mm je nutné tento mateeriál predložiť stavebnému dozoru na
posúdenie a až po jeho schválení sa môže použiť, pričom nutná je aj
konzultácia s výrobcom a dodávateľom rúr, ktoré budú na stavbu dodávané
a odkonzultovať s ním vhodnosť použitia daného typu obsypového materiálu.
7.Na zásyp ryhy sa v prípade zásahu do spevnených
komunikácií použije štrkodrva, v prípade zelených pásov a zelených
plôch výkopový materiál. Zásyp ryhy (ktorý bude realizovaný nad obsypom
potrubia) nie je nutné dokladovať certifikátom.
8.Áno, v zmysle projektovej dokumentácie je nutné
šachtu do doby napojenia nehnuteľnosti zaslepiť. Samotnú záslepku
môže uchádzač zahrnúť v položke "Revízna plastová šachta PP DN
400/200 ( dno, vlnovcové predĺženie, bet.roznáš.prstenec, tesnenia
)"
9.Tieto detaily budú riešené až pri realizácii
stavby a to individuálne pre každú pripojenú nehnuteľnosť, avšak
vyskytovať sa podľa našich skúseností budú všetky vyššie spomenuté
príklady (teda ďalej od pozemku, bližšie k pozemku a taktiež aj priamo na
pozemku). Projekt pre stavebné povolenie nerieši konkrétnu polohu
prípojkových šachiet, polohu každej konkrétnej prípojkovej šachty je
nutné konzultovať so stavebným dozorom a majiteľom príslušnej
nehnuteľnosti a až na základe toho ju realizovať. Do ceny za realizáciu
prípojkovej šachty si zhotoviteľ má započítať všetky súvisiace práce a
náklady, okrem iného aj konzultacie ohľadom ich osadenia.
10.Projektová dokumentácia je nadradená výkazu
výmer, v prípade lôžka je potrebné uvažovať s tým, čo je predpísané v
projektovej dokumentácii. Táto položka však taktiež môže závisieť od
skúsenosti dodávateľa a výrobcu rúr s materiálom na lôžko a bude nutné
s ním konzultovať vhodnosť použitého materiálu. Položka uvádza piesok do
63mm, čo nevylučuje použitie jemnozrnného piesku.
11.Spôsob znefunkčnenia drenáže je na zhotoviteľovi
stavby, ak je nutné uvažovať s nákladmi na demontáž odvodnenia, je nutné
to zahrnúť do ceny položky "Montáž trativodu z drenážnych rúr PVC,
DN 100 mm, so štrkovým lôžkom v otvorenom výkope".
12.Zarezanie exist. asfaltového krytu sa realizuje v
navrhovanom rozsahu, v prípade cesty III. triedy je to 130mm (tak je to
uvedené aj vo výkrese E.5-6.1, teda 60mm+70mm). V prípade miestnej
komunikácie to bude v hĺbke 120 mm (teda 50 + 70 mm). Vo výkrese E.5-6.1 je
chybne uvedená hrúbka 200mm, avšak z vypísaných vrstiev spätnej úpravy je
zrejmé, že kryt je nutné odstrániť vo hrúbke 120 mm.
13.Hrúbka lôžka 150mm sa použije len v prípade
veľmi nevyhovujúcich podmienok podložia (výrazne kamenisté podložie),
ktoré sa však v danej lokalite neočakávajú, avšak nedajú sa úplne
vylúčiť. V prípade nejasnosti neznalého zhotoviteľa stavby, ktorý to
nevie posúdiť, sa bude predmetná záležitosť rieši na konkrétnom mieste
počas kontrolného dňa na stavbe so stavebným dozorom a projektantom
vykonávajúcim autorský dozor. Predbežne je však v celom rozsahu možné
uvažovať s lôžkom hr. 100mm.