Späť
Znenie žiadosti o vysvetlenie Text odpovede na žiadosť
Dobrý deň,

obraciame sa na Vás so žiadosťou o vysvetlenie súťažných podkladov v
súťaži zn. 8616 - MSP vyhlásenej vo vestníku verejného obstarávania č.
80/2019 zo dňa 24.04.2019 s predmetom zákazky „ Rekonštrukcia cesty č.
II/511 Veľké Uherce - Skýcov - 3. ETAPA (km 5,300 - 10,290) ”.



Otázka č. 1 
V dostupnej projektovej dokumentácií, vzorových priečnych rezov je skladba
vozovky zadefinovaná nasledovne:
- asfaltový koberec mastixový, SMA 11-I, PMB 45/80-75, STN EN 13108-5, 40 mm 
- ASFALTOVÝ SPOJOVACÍ POSTREK	PS; A0,5 kg/m2 
- ASFALTOVÝ BETÓN 			ACl 22-I 70/100 	HR. 60 mm
- ASFALTOVÝ SPOJOVACÍ POSTREK	PS; A0,5 kg/m2 
- ASFALTOVÝ BETÓN 			ACp 22-II 70/100 	HR. 80 mm
- ASFALTOVÝ SPOJOVACÍ POSTREK	PS; A0,5 kg/m2 
- CEMENTOM STMELENÁ ZRNITÁ ZMES	CBGM C12/15 		HR. 180 mm
- ŠTRKODRVINA fr. 0/45		ŠD				HR. 220 mm
   SPOLU							HR. 580 mm

Zároveň vo výkaze výmer je položka č. 61 zadefinovaná ako: „Podklad zo
štrkodrviny frakcie 0/45 s rozprestretím a zhutnením, po zhutnení hr. 240
mm“ kde hrúbka štrkodrviny nekorešponduje s hrúbkou uvedenou vyššie. 

Žiadame verejného obstarávateľa jednoznačne zadefinovať a zosúladiť
uvedenú nezrovnalosť.

Otázka č. 2 
V dostupnej projektovej dokumentácií, vo výkresoch tvarov dosiek je
podkladaný betón pod monolitické (stabilizačné) dosky definovaný triedou
betónu: C 12/15 X0 (SK).

Zároveň vo výkaze výmer je položka č. 40 zadefinovaná ako: „Základové
dosky mostných konštrukcií z betónu prostého tr. C 20/25“ kde trieda
betónu nekorešponduje s projektovou dokumentáciou. 

Žiadame verejného obstarávateľa jednoznačne zadefinovať a zosúladiť
uvedenú nezrovnalosť.

Otázka č. 3
Na základe naštudovania si projektovej dokumentácie je v technickej správe v
časti: 
6.3 Organizácia dopravy počas výstavby uvedené: 
,,Etapa E3 - v etape E3 sa doprava musí z dôvodu stiesnených pomerov a
náročného horského prostredia na c. II/511 úplne vylúčiť. Výluka
začína v km 5,3 za napojením Rudice (Fatimovej) a končí v km 10,3 pred
vrcholom s názvom Vrchhora. Pre zabezpečenie náhradného dopravného spojenia
je navrhovaná obchádzková trasa dĺžky 37 km.“ Ďalej je v technickej
správe v texte uvedené: „Predpokladáme, že obchádzka potrvá cca 1
rok.“

Z uvedeného vyplýva, že projektová dokumentácia je vypracovaná s ohľadom
na technickú náročnosť, bezpečnosť pri obtiažnych stavebných prácach,
elimináciu nebezpečných dopravných situácií, efektivitu zabezpečenia
kontinuálneho postupu výstavby a z toho všetkého vyplýva, že pre
stiesnené a náročné pomery je v projekte navrhnutá celková výluka dopravy
približne po dobu jedného roku. 

Zároveň v súťažných podkladoch je uvedené: 
„Riešenie dopravných problémov - Realizácia predmetu zákazky bude
vykonávaná za plnej premávky. Predpokladá sa realizovanie po poloviciach
t.j. pri uzavretí jedného jazdného pruhu po čiastkových úsekoch.“

Ďalej je v súťažných podkladoch v časti E. Opis predmetu zákazky je
uvedené: „V prípade, že informácie uvedené v projektovej dokumentácii
budú vykazovať rozpor medzi informáciami uvedenými v týchto Súťažných
podkladoch respektíve  v Oznámení o vyhlásení VO,   platí zásada, že
informácia uvedená v Súťažných podkladoch a v Zmluve o dielo má prednosť
pred informáciou uvedenou v projektovej dokumentácii.“ 

Na základe vyššie uvedenej skutočnosti rozumieme, že nadradenosť nad
projektovou dokumentáciou má znenie súťažných podmienok, z čoho vyplýva,
že stavebné práce by mali byť riešené pri uzavretí jedného jazdného
pruhu, teda pri zachovaní čiastočnej dopravy.

Ďalej je v projektovej dokumentácii v časti 4. Riešenie objektov podľa
objektovej skladby v časti Popis existujúceho stavu uvedené: „Existujúca
cesta II/511 je podľa STN 73 6101 vedená v kategórii C 6,5/40, čo znamená
šírku vozovky 6,0 m. Na tomto úseku, podľa geodetického zamerania, je
šírka vozovky miestami len 5,5 m! Je vedená v horskom teréne, vrstevnicovo
je trasovaná na príkrych svahoch, často sa hneď za zvodidlom nachádza
strmý lesnatý svah v sklone cca 1:1,5-1:2, v skalných zárezoch sú bežné
sklony 10:1 - 5:1. Jej povrch je značne nerovný, asfaltové vrstvy sa
rozpadávajú, na povrchu sú trhliny. Na viacerých úsekoch c.II/511 sa
prepadáva okraj vozovky a krajnica. Na konci úseku v km 9,800 -
10,290, v mieste núdzovej odstavnej plochy sme zistili plazivý aktívny zosuv
prejavujúci sa poklesom polovice vozovky.“

Z vyššie uvedených dôvodov chceme verejného obstarávateľa upozorniť a
požiadať o prehodnotenie spôsobu realizácie predmetu zákazky za plnej
premávky z dôvodu, že pri navrhnutom zakladaní stavby je nutné použiť
veľkopriemerovú vrtnú súpravu, ktorej minimálny štandardný pracovný
priestor je 6,96 m, čo pri zachovaní čiastočnej prejazdnosti komunikácie a
následného vytvorenia výrazne stiesnených pomerov v tak náročnom horskom
teréne je životu ohrozujúce pre pracovníkov stavby aj účastníkov dopravy
a zároveň ani nie je pre šírku existujúcej komunikácie a potrebný
pracovný priestor veľkopriemerovej vrtnej súpravy uvedený spôsob
realizácie pri zachovaní dopravy v polovičnom profile možný.
Dobrý deň.
Verejný obstarávateľ poskytuje nasledovné vysvetlenie:
1. Platí 240 mm, je tu zohľadnený rozdielny priečny sklon pláne a povrchu vozovky a 240 mm je priemerná hodnota s rezervou.
 
2. Správna položka sa volá : „273 31 1114 Základové dosky mostných konštrukcií z betónu prostého tr. 12/15“
 
3. Stavbu „Rekonštrukcia cesty č. II/511 Veľké Uherce - Skýcov - 3. ETAPA (km 5,300 - 10,290)“ verejný obstarávateľ umožní realizovať za äplnej výluky dopravy. Dopravu v polovičnom profile verejný obstarávateľ požaduje v ostatných etapách.
 
S pozdravom
Mgr. Matej Gál
za proces verejného obstarávania