Späť
Znenie žiadosti o vysvetlenie Text odpovede na žiadosť
Dobrý deň,

obraciame sa na Vás so žiadosťou o vysvetlenie súťažných podkladov v
súťaži zn. 8616 - MSP vyhlásenej vo vestníku verejného obstarávania č.
80/2019 zo dňa 24.04.2019 s predmetom zákazky „ Rekonštrukcia cesty č.
II/511 Veľké Uherce - Skýcov - 3. ETAPA (km 5,300 - 10,290) ”.




Otázka č. 1
 Vo výkaze výmer v položke č. 117 je uvedené: „Zaťažovacia skúška
pilóty“ podľa technicko-kvalitatívnych podmienok, časť 13 PILÓTY
VŔTANÉ, zverejnené na webovej stránke MDVRR SR: www.mindop.sk, je uvedené:
zaťažovacia skúška sa vykonávaná na systémových aj nesystémových
pilótach, pričom podľa technickej správy pre objekt SO 120 časť Skúšky
pilót je definované cit: 
„Pre danú konštrukciu sa nepožaduje realizácia systémovej resp.
nesystémovej zaťažovacej skúšky pilóty. Na všetkých pilótach bude po
ich realizácii vykonaná skúška – kontrola integrity/celistvosti pilót
(PIT - PILE INTEGRITY TEST).“
Žiadame verejného obstarávateľa jednoznačne zadefinovať a zosúladiť
uvedenú nezrovnalosť, akým spôsob majú byt vykonané skúšky pilót.

Otázka č. 2
Po preštudovaní PD – výkresov výstuže, výstuž základových dosiek z
PD:
Názov výkresu „16-0109-xDP-E3__D120_105_BV“ – počet dosiek je 249ks =
655,368 ton výstuže
Názov výkresu „16-0109-xDP-E3__D120_203_BV“ - počet dosiek je 17 ks =
154,83 ton + 41,93 ton = 196,76 ton výstuže
Spolu: 655,368 ton + 196,76 ton = 852,128 ton výstuže

Zároveň vo výkaze výmer v položke č. 44 je uvedené: „Výstuž
základových dosiek z ocele 10505 “ je o množstve 666,590 t, ktoré
nekorešponduje s množstvom uvedené v PD uvedenou vyššie. 

Žiadame verejného obstarávateľa o úpravu výkazu výmer.

Otázka č. 3
Po preštudovaní PD – výkresov výstuže, výstuž základových pásov z
PD:
Názov výkresu „16-0109-xDP-E3__D120_105_BV“  - počet základov „Z2“ s
triedou betónu C 30/37 je 31 ks = 11,222 ton výstuže

Zároveň vo výkaze výmer v položke č. 46 je uvedené: „Základové pásy
mostných konštrukcií z betónu prostého tr. C 30/37“ kde v tejto položke
podľa špecifikácie nie je uvažované s betonárskou výstužou.
 
Žiadame verejného obstarávateľa jednoznačne zadefinovať a zosúladiť
uvedenú nezrovnalosť.



Otázka č. 4
Po preštudovaní PD – výkresov výstuže, výstuž monolitických ríms z
PD:
Názov výkresu „16-0109-xDP-E3__D120_106_BV“  - počet ríms je 249 ks =
69,72 ton výstuže
Názov výkresu  „16-0109-xDP-E3__D120_204_BV“ – počet ríms je 17 ks =
14,62 ton výstuže

Vo výkaze výmer v položke č. 47 je uvedené: „Rímsy zo železového
betónu tr. C 35/45 mostných konštrukcií“, má cenová ponuka pre danú
položku obsahovať dodávku a montáž betonárskej výstuže? Ak nie, žiadame
verejného obstarávateľa o doplnenie položky do výkazu výmer. 


Otázka č. 5
Vo výkaze výmer v položke č. 89 je uvedené: „Mostné zvodidlo
jednoduché, úroveň zachytenia podľa PD, komplet s náterom“, po
preštudovaní projektovej dokumentácie najmä výkresov označených pod
názvom „16-0109-xDP-E3__D120_104_Zvodidlo-D0530“ a
„16-0109-xDP-E3__D120_201_Zvodidlo-D0977“ je detail zvodidla „Y1“ kde
nie je vyšpecifikovaný typ, tvar výplne zábradľového oceľového zvodidla.

Má cenová ponuka pre danú položku obsahovať výplň zábradľového
oceľového zvodidla? Ak áno, žiadame verejného obstarávateľa ho
jednoznačne zadefinovať.

Otázka č. 6
Vo výkaze výmer v položke č. 87 je uvedené: „Cestné oceľové zvodidlo -
úroveň zachytenia H1, komplet“, po preštudovaní projektovej dokumentácie
nám nie je jasné, aké dlhé nábehy majú byť použité pri cestnom
oceľovom zvodidle úroveň zachytenia H1? Taktiež akým spôsob máju byť 
napojené zvodidlá medzi sebou pri rôznych úrovniach zachytenia?

Otázka č. 7
V rámci súťažných podkladoch v časti Zmluva o Dielo je v článku VI. v
bode 6.4. uvedené, že Zhotoviteľ je oprávnený prerušiť práce v prípade
vyššej moci (vojna, povodeň, zemetrasenie, výbuch, teroristický útok a
pod.), ktorá by mohla ohroziť kvalitu prác, alebo prekážky, ktoré nastali
nezávisle od jeho vôle a bráni splneniu jeho povinností... 
Ďalej je v článku VI. v bode 6.5. uvedené, že primeranú dobu, keby by bola
práca Zhotoviteľom prerušená z dôvodu podľa predchádzajúceho bodu
Zmluvy, je Zhotoviteľ oprávnený uplatniť si právo a predĺženie termínu
dokončenia Diela.
Zmluva konkrétne neuvádza za oprávnené prerušenie prác ako dôvod vplyv
nepriaznivých klimatických podmienok ako je dážď, sneh, nepriaznivé
poveternostné podmienky a mráz. Myslí verejný obstarávateľ vyššie
spomenutý bodom 6.4. Zmluvy o dielo za oprávnené prerušenie prác aj
uvedené nepriaznivé klimatické pomery? 
Na základe súťažných podkladov je uvedené, že „Podrobný časový plán
výstavby“ má byť vypracovaný s predpokladaným začiatkom výstavby od
1.8.2019. S ohľadom na celkovú lehotu výstavby, ktorá je pre tak rozsiahle a
technologicky náročné dielo orientačne stanovená na jeden rok, ktorý je
orientačne potrebný pre riešenú plochu rekonštrukcie komunikácie a s
ohľadom na stanovený začiatok výstavby od 1.8.2019 vychádza značné
množstvo náročných betonárskych prác na železobetónovej doske práve na
zimné obdobie, ktoré sa dá v danom horskom prostredí predpokladať, že sa
bude vyznačovať značne nepriaznivými klimatickými podmienkami. 
Bude verejný obstarávateľ v rámci zabezpečenia kvality prác považovať za
opodstatnené prerušenie prác a uplatnenie si predĺženia lehoty výstavby
nepriaznivé klimatické podmienky?
Dobrý deň.
1. Charakter navrhnutej konštrukcie si nevyžaduje realizáciu systémovej resp. nesystémovej zaťažovacej skúšky pilóty. Na všetkých pilótach bude po ich realizácii vykonaná skúška – kontrola integrity/celistvosti pilót (PIT - PILE INTEGRITY TEST) – skúškou sa preukazuje kvalita realizovania pilót. Platí pôvodný projekt v plnom rozsahu.
 
2. Správna hodnota je z výkresov : 655,368 ton + 154,83 ton + 41,93 ton + (*)2,632 ton = 854,760 ton.(*) vo výkresoch nebola započítaná doska č.769
 
3. Kubatúru betónu z položky č.46 je potrebné pridať do položky č.41. Betonársku výstuž (11,222ton) je potrebné pridať do položky č.44.
 
4. Cenová ponuka pre danú položku musí obsahovať aj dodávku a montáž betonárskej výstuže. Nová položka má názov „317 36 1216 Výstuž mostných ríms z ocele 10505“.
 
5.Výplň zábradľového oceľového zvodidla sa nepožaduje.
 
6. V projekte boli uvažované pre cestné zvodidlá začiatočné aj koncové dlhé nábehy, len v mieste, kde je zvodidlo prerušené napríklad vjazdom, sú navrhované krátke nábehy. Nábehy už boli zahrnuté do celkových dĺžok zvodidiel na ceste. Všetky detaily ohľadom zvodidiel je potrebné riešiť v súlade s TP príslušného výrobcu zvodidiel.
 
7.Nepriaznivé klimatické podmienky sú jasne definované v technicko-kvalitatívnych podmienkach (TKP)
Časť 15 Betónové konštrukcie všeobecne, kap. 3.8. Napriek polohe stavby nie sme toho názoru, že by klimatické podmienky v danej lokalite mali významnejšie ovplyvniť lehotu výstavby.
S pozdravom
Mgr. Matej Gál
za proces verejného obstarávania