Dobrý deň, môže Verejný Obstarávateľ objasniť uchádzačovi riešenie
dopravných problémov? V súťažných podkladoch sa na st. 14 píše:
Riešenie dopravných problémov
Realizácia predmetu zákazky bude vykonávaná za plnej premávky. Predpokladá
sa realizovanie po poloviciach t.j. pri uzavretí jedného jazdného pruhu po
čiastkových úsekoch. Sprievodná správa rozdeľuje dielo na štyri etapy
E1-E4. Pre etapy E1 E2 a E4 je možné zhotoviť ich za čiastočnej premávky,
avšak úsek E3 – Osada Fatimová – hranica Trenčianskeho samosprávneho
kraja (Horký úsek cesty – SO 120 Rekonštrukcia cesty II/511 v km
5,300-10,290 je uvažovaný s úplnou uzáverou komunikácie s obchádzkami a to
najmä kvôli týmto skutočnostiam:
-šírka vozovky je podľa geodetického zamerania iba 5,5 m (z hľadiska
horského terénu a stiesneného priestoru nebude možné rozdeliť komunikáciu
na pracovný a dopravný pruh)
-na konci úseku v km 9,800 – 10,290 v mieste núdzovej odstavnej plochy je
aktívny plazivý zosuv prejavujúci sa poklesom polovice vozovky (z tohto
dôvodu nie je možné sanovať podložie vozovky po polovičných profiloch)
-pod novo vybudovanou vozovkou bude zabudovaná na strmých úsekoch (cca 3 km)
zrealizovaná ŽB. je nevhodné betónovať ŽB. dosku po častiach
ľavá/pravá strana- doska sa bude betónovať v jednom kuse po šírke
vozovky, dilatačne sa môže rozdeliť len po jej dĺžk.
-taktiež budú pre zamedzenie aktívnych zosuvov zabududované
veľkopriemerové pilóty dĺžky 6 m ktoré budú podopietať stabilizačnú
dosku (4 ks na jednu dosku, celkom 221 ks pilót)
Nastáva tu kolízia medzi sprievodnou správou a súťažnými podkladmi kde sa
píše: V prípade, že informácie uvedené v projektovej dokumentácii budú
vykazovať rozpor medzi informáciami uvedenými v týchto Súťažných
podkladoch respektíve v Oznámení o vyhlásení VO, platí zásada, že
informácia uvedená v Súťažných podkladoch a v Zmluve o dielo má prednosť
pred informáciou uvedenou v projektovej dokumentácii. V súťažných
podkladoch sa píše že Verejný Obstarávateľ vyžaduje aby bol predmet
zákazky zrealizovaný počas čiastočnej prevádzky komunikácie, môže
Obstarávateľ preformulovať túto vetu s ohľadom na technické riešenie
etapy E3?
Môže Verejný Obstarávateľ zosúladiť súťažné podklady s technickou
správou etapy E3? |
Dobrý deň.
Verejný obstarávateľ poskytuje nasledovné vysvetlenie:
V kilometri 5,300-10,290 uchádzači počítajú s úplnou výlukou
dopravy. V ostatných etapách uchádzači počítajú s dopravou v polovičnom
profile.
Uchádzači svoje ponuky vypracujú v súlade s týmto usmernením.
S pozdravom
Mgr. Matej Gál
za proces verejného obstarávania |